Transportsperma på Smasher?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Thewebwolf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 873
T

Thewebwolf

Är det någon som vet om de skickar transportsperma på Smasher? Står inget i annonserna eller på hemsidan.

Någon som vet nåt?

Är lite sugen på att betäcka min Peace on Earth-märr med honom men det är lite långt att skicka iväg henne från Sundsvall för en inseminering.

Hästarna han lämnar verkar vara fina travare med bra skalle även om en del är sköra.

Sv: Transportsperma på Smasher?

När han stod hos oss på alebäck för några år sen så skickade vi transportsperma på honom... Det gick oftast ganska hyffsat så länge paketen kom fram i tid. Min rekommendation är att du ringer dit han står för att kolla. Annars hade han bra dräktighet överlag även om sperman kunde vara ngt blaskig...:smirk:

OK, då vet jag att det gjorts förut i alla fall. Märren jag har har varit lätt att få dräktig de två gånger jag provat, det har varit med transportsperma.
Senast blev det bara en gång eftersom det var midsommarhelg när hon var brunstig, det gick då med.

I år har hon gått tom. Jag vet inte om det har någon betydelse speciellt.

Jag tror nog det funkar bara dom skickar.

Jag tror att de bara skickar i undantagsfall, just för att han har lite dålig kvalitét. Men ring och hör med dem.

Jag har dräktigt med Smasher nu:)

Men du kan ju i alla fall försöka få transportsperma men samtidigt vara beredd på att behöva skicka stoet, framförallt eftersom hon är tom och du inte behöver vara orolig för ngt föl :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 491
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 325
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka