Tränstips

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda_o_Bonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 975
M

Matilda_o_Bonita

Vill ha tips på snygga träns med bra kavlite och mjukt läder. Hälst inte svindyra. Gärna ganska smala remmar eftersom min häst har förhållandevis litet huvud. Vad för nosgrimma som hälst utom pullar, har redan ett pullarträns. Hälst svart eller Cherry.

Kom med era tips nu:bump:

Sv: Tränstips

Såg nu att de inte hade några bra priser... Jag gillar det Fancy tränset, men det kostar ju egentligen bara 550... Ska inte kosta så mkt som det gör där...

Tack för tipset, jag gillade Treadstone - Aachenträns med vita sömmar
massor!! Jättesnyggt!
SE71111_ptn.jpg

Och de har alltså mjukt och fint läder?

Jaaa... och de har massor med träns med såna spännen som ligger mot hästens huvud (glömt vad det kallas, men du vet vad jag menar...)

Jättefina träns som är mjuka och de har skitsnygga bruna färger! Jag har sett mörkbrun (typ som Stubbens ebony eller Passiers mörkbruna) och så har de en som är lite rödare och lite ljusare (typ som den cherry som något av märkena på Hööks har) som är skitsnygga!
Ska själv köpa ett treadstone när jag vet när jag får en (passande) sadel, för jag tycker de är gööörfina och ärligt talat så känns tränset lika mjukt och starkt som ett EQL träns som kostar det dubbla. (som är lika snyggt)

Har tittat lite på deras träns också och tycker att detta är väldigt snyggt.
SE70001.jpg

Tänker isåfall beställa ett i svart om det blir något av det.

Fast det finns inte i svart... kollade på det jag med.

Någon annan som vet träns för runt 500-700:- med god kvalitet och mjukt läder?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 865
Senast: Vogue
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 546
Senast: Nevermind
·
Utrustning Halloj, Här kommer en ytlig efterlysning på inspiration till hur hästen blir snygg i träns utan nosgrimma! Min häst går utmärkt att... 2
Svar
31
· Visningar
7 005
Senast: sthu
·
Utrustning Jag behöver tips på träns till min 3½-åriga welsh cob som har ett aterom som inte rekommenderas att opereras bort, placerat ca. 5...
Svar
6
· Visningar
2 370
Senast: phie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband