Trasig extern hårddisk

sussisus

Trådstartare
Hur går jag tillväga om jag vill veta vad det är för fel på min externa hårddisk?

Har kollat "powersupply"-kontakten - ökänd kontakt som gärna brinner - satte i en helt ny, den blåa lampan blinkar till sedan slocknar den och hårddisken är död.
Mitt hopp stod till att det bara var kontakten som gått sönder (gjort så en gång tidigare).
Har i för sig inte kollat usb-sladden mellan hårddisken och datorn.

Det är en Western Digital Elements 640Gb, som jag köpte för nästan två år sedan (ett års garanti).
Jag har alla mina fotografier där, eftersom alla har sagt (och jag trodde) att det var säkert att ha det så.:crazy:

Jag har beställt en ny hårddisk av annat märke, större kapacitet och framför allt - en annan sorts kontakt.
Men jag måste ju få min nuvarande att funka för att föra över till den nya när den kommer - så hjälp!

Upptäckte just att jag har ett gäng usb-sladdar, men ingen mer som ser ut som den jag behöver kolla upp. Den till hårddisken har större kontakt som man sätter i själva hårddisken (den kontakt man sätter i datorn ser ut som alla andra).

Senast ändrad:
Sv: Trasig extern hårddisk

Sitter deni ett kabinett? De går sönder efter ett tag. Då är det bara att ta ut hårddisken och plugga in den i ett nytt, liknande det här: http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=589050 men det beror på vilken typ av hårddisk du har och vilken storlek. Annars finns det firmor som är duktiga på att skaka fram information på kraschade hårddiskar. Lycka till!

Liknande trådar

IT & mobiler Jo såhär är det. Jag hade min bärbara dator på bordet och kopplat till den var en extern hårddisk(heter det så?:o). När jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 250
S
  • Låst
IT & mobiler Har nyligen tappat min hårdisk i golvet...kul...nej... det är en maxtor 500 GD extern hårddisk....Undrar hur stor chans är det att...
Svar
1
· Visningar
1 443
Senast: gern
·
IT & mobiler Ja nu har jag några extra slantar så jag ska slå i verket och köpa en extern hårddisk på 1 TB (1000 GB) för att kunna flytta runt mellan...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V