trasig magplatta..

Explosion

Trådstartare
Hejsan!
Är det någon här som vet om man kan köpa en ny "pigg" till magplattan? :confused:
Det är alltså den lilla grej som man fäster remen till martingal eller dyl. Den har ramlat bort och jag tycker att det känns som att kasta ut onödiga engar på en helt ny magplatta bara för att den där "piggen" har ramlat bort. :crazy:

Sv: trasig magplatta..

Har du köpt den på B*rjes?
I så fall är det en gängad pigg som går att ersätta med något som har samma gäng. Jag hade benskydd med likadana piggar som jag använde som reserv när min pigg föll av. En liten mutter eller så skulle nog kunna funka.
Annars vete katten vad man ska hitta på...

Sv: trasig magplatta..

Jag vet faktiskt inte för jag fick med den då jag köpte min häst. Men det är en gängad pigg. Men eftersom den är så liten så är det svårt att hitta något annat i samma dimension. Jag får väl köpa ett par bakbenskydd.. den är ju i alla fall billigare än en ny magplatta.. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 576
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
788
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka