Trasig trailer - hur laga?

B

**BORTTAGEN**

Vet ej om denna tråd hamnat rätt, men jag provar ändå och hoppas på att någon har ett svar.

Jag har lyckats köra av säkerhetsvajern på mitt hästsläp, så att handbromsen dragits åt på släpet och nu går inte handbromsen att koppla ur och släpet går inte att koppla på på bilen. Det är någon slags spärr som måste lossas, men jag vet inte vart den sitter och hur man lossar den. Någon som vet? kan ju liksom inte flytta släpet ens, som det är nu. :confused:
 
Handbromsen är så hårt åtdragen så knappen inte går att trycka ned ,menar du.
Då måste man dra åt ytterligare, för att spärren avlastas,samtidigt som du trycker på knappen ,då skall den släppa.
 
Hm, nej, inte riktigt tror jag. Det går att få ner handbromsen igen, dock med våld, men så fort man släpper, så slår bromsen tillbaka. Dessutom går inte släpet att haka på bilen. Det är som sagt någon slags spärr som slagit till, men jag vet inte hur jag ska få loss den. I värsta fall får jag ringa verkstaden och be dem komma ut och laga det, men det lär inte bli billigt :). Tack ändå!!
 
På vår slåpkärra höpt för 23 år sen följde det med en liten metallpinne som skulle användas i sådana här fall. Den skulle användas för att låsa fast bromshandtaget vid en plåt o sedan trycka tillbaka, låter som något liknade men kulkopplingen påverkas inte på vårt släp.
PL
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 150
Senast: Ramona
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 437
Senast: HannaZ
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 995
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp