Trasig utrustning till foderhäst

Sv: Trasig utrustning till foderhäst

jag har varit med om liknande saker.
och du har rätt att kräva ett täcke av dom,
dom saker dom lånat sak också lämnas tillbaka och var de funktionsdugliga när du lämnade dom ska de också vara det när du får igen dom.
sen bero det väl lite på hur mycket man orka bråka/bry sej om det-
bero ju lite på vilken relation man har till fodervärden.

Om du bara har lämnat med en utrustningslista utan några tillägg om vad som händer om något går sönder, eller ens vad det var för skick på grejerna när du lämnar iväg dem så är den nog ganska meningslös egentligen.

jag hade min ponny ute på foder och fick tillbaka en helt söndrig sele, hade inte skrivit nåt i kontraktet ang vilket skick den var i elelr vad som skulle hända om den gick sönder, ringde iaf en advokat och hon sa att om inget står så utgår man från att saken är hel och funktionsduglig och skall så återlämnas.
det är lite upp till den som lånar att kolla igenom utrustningen och påpeka aom nåt fattas/år sönder så detta kan skrivas in i kontraktet så man slipper åka på att betala för det vid återlämnandet.

Jag tycker gott och väl att du kan kräva ett helt och funktionsdugligt täcke av fodervärden. Du kan nog inte kräva ett nytt eftersom det ju ändå slits under tiden. Fodervärden kan säkert hitta nåt på annons som är bättre begagnat så behöver hon heller inte köpa ett helt nytt.

Jag tycker personligen att FVen ska lämna tillbaka de saker som står på listan.
Går något sönder ska det även ersättas med en likvärdig sak.
Min häst fick en ny grimma + grimskaft när hon var hos fodervärden, och den fick jag med hem istället för den gamla, då det var trasigt, eller väldigt slitet hur det nu var.. (Fula saker, men vad gör det.. ;) )

Sen kasnke det är lite onödigt att "tjata" på FVen om det, utan jag tycker det är mer upp till den som lånar hästen att tänka på det.

klart de ska ersätta täcket. Har man lånat en sak som gått sönder så ersätter man det! Ett täcke kostar inte så mkt

Tack för alla svar o jag kommer kräva ett nytt täcke eftersom jag tydligen har rätt till det.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 442
Senast: jerseyko
·
Hästmänniskan Eventuellt ska jag, pga olika anledningar, låta min medryttare ta med sig min häst till ett hästjobb på en annan ort och ha henne...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: pixietail
·
Hästmänniskan Jag har haft min ponny utlånad på foder jag skickade med bla en sele till henne denna sele var inte ny och en rem hade gått lite... 2
Svar
31
· Visningar
1 852
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka