Trasiga klor

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare _satelit_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 655
S

_satelit_93

Hej alla!
idag satt jag i soffan och tittade på tv med 12åriga katten i knäet. jag skulle vrida lite på honom för han verkade ligga väldigt obekvämt så jag la en hand under ena "armhålan" och lyfte litet varav katten jamade som om det gjorde ont. drog lite i tassen utan reaktion bara när jag drog den lite bakåt tyckte han det gjorde ont så jag var inte på den något mer, kollade sen de andra tassarna och på en baktass var alla klor totalt TRASIGA och en blodig, någon som tror sej veta vad stackarn råkat ut för? min första tanke är att han varit i slagsmål med en annan herrelös kisse som stryker omkring på vår gård i letan efter mat eftersom jag också hittade ett sår på den onda tassen.

Vad tycker ni att jag ska göra?? han haltade inte alls och jag är ingen kattexpert. jag vill gärna vänta några dar eftersom han är en otroligt tålig herre och har blivit bättre ganska snabbt när han mått dålig innan. vi har aldrig behövt åka till veterinären med honom förut och bara själva resan skulle göra stackarn vettskrämd så vet vill jag helst undvika.

:confused:

Sv: Trasiga klor

Kan det vara längesedan ni klippte klorna på honom?
Jag tänkte om det kunde vara att de blivit så långa att de spruckigt när han gått, men då borde han inte ha sår iofs...

Min katt såg ut så sen hon blivit jagad av en hund på asfalt. Vet inte vad hon lyckats göra, kanske en tvärnit för att sedan byta riktning. Jag vet att klorna var hela innan hon blev jagad och hon sprang bara på asfalten. Hur som helst, Veterinären fick amputera den blodiga klon. De fransiga brändes och växte sedan ut på nytt.

nej vi klipper inte klorna på honom eftersom han är utekatt och sliter ner dom bra själv. är gansk övertygad över att nåt har hänt, och som sagt borde han inte ha sår, ont i tassen eller trasiga klor på bara en baktass:confused:

nejmen smart :D (jag tänker inte längre än näsan räcker).
ska tvinga morsan imorgon.

Tassen har blitt bättre redan jag fick dra åt alla håll och han gnällde inte men han är fortfarande varm i benet (skrev inte de tidigare *dum jag e*) i övrigt mår han ju bra, äter, sover m.m;)

Liknande trådar

Övr. Katt Behöver lite råd här tack! Har ett litet problem...som egentligen är ganska stort för mig... Jag har ju precis skaffat en vuxen katt...
Svar
9
· Visningar
8 316
Senast: Atalantha
·
Övr. Katt För kanske två veckor sedan så klippte jag klorna på Molle för första gången eftersom dom hade blivit jätte långa och snart skulle se...
Svar
8
· Visningar
2 467
Senast: aneka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka