Trasigt eluttag

Ceta

Trådstartare
Skylle flytta soffan precis, och lyckades då "dra med" ett eluttag :crazy: Hela den yttre plastdosan lossnade och gick för ett av uttagen sönder.

Tror min pappa kan laga det, men han är i frankrike och vet inte när han hinner, så funderar mest på hur farligt det är?

Bröt givetvis strömmen i hela lägenheten när jag kollade på uttaget, men vill ju gärna kunna ha strömmen på annars. Är det brandrisk? Bör jag stänga av strömmen under natten/när jag lämnar lägenheten?

Sv: Trasigt eluttag

Om det sticker fram nakna koppartrådar bör du efter du stängt av strömmen ta eltejp och linda runt dessa så ingen koppar sticker fram, i annat fall så räcker det över helgen att du täcker för så ingen av misstag råkar komma åt kontakten. OBS, varje ledning för sig, inte linda ihop dem.

Du har ingen bild du kan lägga upp?

Är det bara kåpan som är trasig kan du köpa en ny och skruva tillbaka själv, självklart medan strömmen är bruten.

här är bild!

603325_10152083589855311_566387313_n.jpg

Ok, täck för och köp ny kåpa och montera själv eller vänta på pappa/be någon göra det åt dig.

Vad skall jag täcka över med? Är det brandrisk?

:bow: Tack för att du svarar :love:

ok, toppen!

Dum fråga kanske, men eftersom det bara är jag som bor i lgh (dvs inga barn eller djur osv), är det viktigt att täcka över det ändå?

ok, toppen!

Dum fråga kanske, men eftersom det bara är jag som bor i lgh (dvs inga barn eller djur osv), är det viktigt att täcka över det ändå?

Nej jag skulle inte göra det om jag inte går i sömnen förstås:D Jag har nog nåt liknande i mitt sovrum sen länge, bra att du påminde mig

haha, ok! Kanske inte är en dum idé för säkerhets skull :p Men det är ingen brandrisk då iaf?

haha, ok! Kanske inte är en dum idé för säkerhets skull :p Men det är ingen brandrisk då iaf?

Om inga trådar lossnat utan sitter fast på sin plats så ska det normalt inte vara nån fara. Men jag är ingen elektriker ska ju sägas.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka