Trava över bommar?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare et_flikkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 407
E

et_flikkan

Tror tråden ligger väldigt mkt fel :P.Men moderatorn får flytta på den om den inte passar här =).

Är det e bra sätt att få nya fina ryggmuskler på hästen innan man börjar rida.Som ni säkert sett har jag skrivit mkt om mitt fullblodsto,hennes ryggproblem.Hon röntgades i tisdags i ryggen men hittade inge fel,men är fortfarande väldigt stel i vänster bakhalva.Hon masserar och stretchas varje dag och efer stretchingarna brukar vi travar över bommar,ibland sitter jag på ryggen ibland inte.E detta bra?.Jag ser en stor skillnad på hennes ryggmuskler efter att jag jobbat henne över bommar i ca 6 veckor nu.Och hon är gladare än aldrig förr.

Sv: Trava över bommar?

Du har ju själv svarat på din fråga: Om hästen får mer ryggmuskler och är gladare av arbetet så är det väl bra!?!

Jo,haha ,va dum jag e.Du har helt rätt.Det e nog en mkt bra övning för min häst.

DSCF3666.jpg

Hon var väldigt fin =)

Och hon verkar gladare så har du svarat på din egen fråga =)

Knapplån

Rider ni lätt över bommar eller står ni i fältsits?

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 578
Senast: Idaw83
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 115
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 419
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 115
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10