travövergång?

Sv: travövergång?

Beror på vilken häst jag rider, vissa måste man vara övertydlig på så dom faller över i trav. Då reser jag mig upp och ger dom längre tyglar, men det varierar lite hur mycket jag länger dom. En häst jag brukar rida behöver jättelånga tyglar för att börja trava, sedan kan man korta upp dom men precis i fattningen behöver han lång tygel. Men min favorithäst sedan har jättelätt för traven, man behöver bara krama om honom med skänkeln så travar han (men istället har han jättesvårt för tölt...)

Sv: travövergång?

Lättar något och sänker handen samtidigt som jag säger "Trav" funkar för oss. Ibland räcker det med och sänka handen.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 299
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 204
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 271
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka