travträning

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare poncho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 877
P

poncho

har ni några bra tips på hur man får hästen bärande i traven? när jag tömkör honom får jag fram fina rörelser i traven, bärande och trampar fint men hur får man upp detta på hästryggen. När jag rider blir han gärna lång och tung. jätte glad för ett svar på detta då jag och mitt kallblod vill komma vidare

Har nog samma problem.
Då jag tömkör eller longerar(går brevid), får hästen jätte fint undertramp i både skritten och traven men då jag sitter på släpar hon nästan bakbenen efter sig. :crazy: Kankse beror på min inte allt för underbara sits. :angel:
Har ingen aning om vad man ska göra..

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 160
Senast: Pinus
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 198
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
706
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 999
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka