TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Ser nog att du är inloggad nu:devil:

Nä, men lycka till med plugget!
Man blir så irriterad på sig själv om man misslyckas och måste göra om skiten igen...

Jag veeet :angel:

Det är lite surt, jag skulle ju egentligen varit klar med det jag pluggar nu för ett bra tag sedan men så har det inte blivit. Så tja, nu när livet börjar ordna upp sig vill jag verkligen försöka få klart utbildning osv så att man kan ta sig någonstans sedan :)

Jag veeet :angel:

Det är lite surt, jag skulle ju egentligen varit klar med det jag pluggar nu för ett bra tag sedan men så har det inte blivit. Så tja, nu när livet börjar ordna upp sig vill jag verkligen försöka få klart utbildning osv så att man kan ta sig någonstans sedan :)

Känner igen det där...
Har precis klarat gymnasiet, 10 år för sent...:D

*KL*

Gott nytt år alla braiga vinthundsmänniskor och vackra vovvar!

Jag uppdaterar tråden med en rejäl bildbomb nu! Hihi!

Vi hälsade på min kompis och hennes affe och tax en dag.
DSC053052.jpg

givetvis stod det bus på schemat:
DSC053102.jpg

Alla fyra på samma bild:
DSC053222.jpg

Vroooom:
DSC053292.jpg

Snövalp:
DSC053382.jpg

Hundarna på ängen springer runt, runt, runt:
DSC053532.jpg

Min älskade vackra pojke:
DSC053562.jpg

Mera bus:
DSC053601.jpg

Zoria kämpar på rätt bra att hinna ikapp de stora:
DSC053622.jpg

Busa nudååå:
DSC053692.jpg

Skägget! :D
DSC053702.jpg

Mera snövalp:
DSC053431.jpg

Åh vad härligt!!!!
Din fraggel är så söt!:love:
Och ceb behöver vi inte ens börja prata om...;)

Gott nytt vinthunds år!

*KL*

Galathea: Underbara bilder! Jag längtar tills jag får pussa dina fyrbeningar nästa gång :love:

Till alla: GOTT NYTT ÅR!

Jag sitter nu här och räknar timmarna till tolvslaget. Jag vill SÅ gärna ha slut på det här jäkla skitåret. Hundarna har ju tamigfan varit skadade "hela tiden" (som de flesta av er nog vet..)
För att göra det ännu mer tydligt gick Waha och skadade sig idag.

Vi gick till rastgården, fröken W och jag. I den fanns det en skitsöt liten hund med tillhörande hundvakt. De fick leka och hade jättekul. Den lilla jagade Wahidah och skällde för att den inte hann ikapp. Waha, som älskar att bli jagad, sprang tills hon inte orkade stå längre. :D

Precis när jag skulle koppla henne såg jag blod på ena frambenet... :grin:
Jag var rädd att hon hade fått en sporre avsliten, för det blödde precis vid sporren, men insåg snabbt att det blödde för lite för att kunna vara något sådant. Eftersom hon inte verkade bry sig om såret och inte haltade så gick vi hem och jag duschade av benet, kollade igenom henne och såg inget sår.
Dock blöder det, så såret är nog precis mellan sporren och benet. Skitsurt.
Såå, Wahidah får fira nyår med tratt och plåster på benet. Skitkul, verkligen.

Dock tar jag väl inte allt för allvarligt på det. Jag gick faktiskt och skrattade på hemvägen för att det var bara.. för mycket.

Mitt hundår:
Juver"tumör" (vad det nu var..) opererades bort på Zala. Wahidah får sträckning i benet som inte går över på en evighet. Min älskade Siri som bodde på kenneln dog av livmoderinflammation. Zala får knöl på tån och blir halt. Wahidah skrapade upp trampdynorna och blev halt. Zalas tåknöl kom tillbaka. (sedan var det lugnt, men då bröt min mor båda handlederna och var sjukskriven länge med mig som personlig hjälpreda) Wahidahs sträckning verkar komma tillbaka och hon blir halt i några veckor. Zala sträcker sig. Zala springer in i ett träd och nu såret på Wahidahs ben som gör att hon inte får springa på iaf några dagar.

Blir nästa år värre vet jag inte vad jag gör :crazy:

God fortsättning på er vinthunds folk.

2010 ska blir året då jag tar steget in i vinthundsvärlden......

Vi kommer inom kort att skaffa en whippet ( den planerade tiken som var tänkt innan blev det inget med :( ) så nu vill jag att ni kunniga folk hjälper mig lite att PM:a mig ang BRA; SERIÖSA kennlar som har trevliga o sunda whippar......Det är en tik jag ska ha. Gärna snart leveransklara (typ mitten/slutet av januari)

Då jag/ vi kommer var tvugna att låta vår ena älskade hund får vandra vidare pga ryggproblem som han lider av.....medicinen hjälper han ej fullt ut :cry::cry: Jag vill verkligen inte det MEN han mår inte bra o har ont så.....ja man har ju ett ansvar att hjälpa dem.....men denna hunde är en sån persolnlighet......Iom detta blir det aktuellt att skaffa en "whippa" tidigare än planerat (dels för att den andra hunden som ALDRIG varit ensam ska få nåt nytt att tänka på & att JAG ska kunna fokusera på nåt nytt, att gå valpkurs osv.

Så snälla, kan ni tipsa mig om BRA kennlar som har tik otingad till aleverna nu om några veckor??? (Gärna brindel, men inget krav...färgen e inte allt ju)
Jag kollar in whippet klubben oxå så..........

Galathea, glömde ju säga att jag har kontakt med ägaren till en av Zórias systrar. Hon bor i Sthlm så ni kanske får möjlighet att träffas ibland när du bor där uppe efter nyår. Själv ska jag definitivt ta med mina tjejer och hälsa på när allt det nya med en afghanvalp lagt sig lite.

Men åh vad roligt! Guldtiken eller? Är den hennes första eller har hon fler? Jag tycker det är jätteroligt att ha kontakt med mina hundars syskon. :) Vi kanske kan sammanstråla allihopa någon gång då? Båda mina älskar ju att leka med andra affar. :p

Har ju bara sett underverket på bild ännu och hon kallas Diva. Det är hennes första afghan, har dessutom två puff-tikar. Hon kom faktiskt hem till mig med familjen för att träffa tjejerna och prata afghan innan hon bestämde sig för att köpa en, och då var hon nog mest inne på en omplacering men du vet ju hur sällan sådana dyker upp.
Visst ska vi kunna träffas allihop någon gång, jag jobbar ju i Sthlm nu för tiden så att ta tåget dit i helgerna också är väl inte precis det allra roligast men någon gång ska det bli ändå så jag kan ju maila dig när det drar ihop sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 254
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 924
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 591
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka