Sv: TREDJE Vinthundstråden!
*KL*
Galathea: Underbara bilder! Jag längtar tills jag får pussa dina fyrbeningar nästa gång
Till alla:
GOTT NYTT ÅR!
Jag sitter nu här och räknar timmarna till tolvslaget. Jag vill SÅ gärna ha slut på det här jäkla skitåret. Hundarna har ju tamigfan varit skadade "hela tiden" (som de flesta av er nog vet..)
För att göra det ännu mer tydligt gick Waha och skadade sig idag.
Vi gick till rastgården, fröken W och jag. I den fanns det en skitsöt liten hund med tillhörande hundvakt. De fick leka och hade jättekul. Den lilla jagade Wahidah och skällde för att den inte hann ikapp. Waha, som älskar att bli jagad, sprang tills hon inte orkade stå längre.
Precis när jag skulle koppla henne såg jag blod på ena frambenet...

Jag var rädd att hon hade fått en sporre avsliten, för det blödde precis vid sporren, men insåg snabbt att det blödde för lite för att kunna vara något sådant. Eftersom hon inte verkade bry sig om såret och inte haltade så gick vi hem och jag duschade av benet, kollade igenom henne och såg inget sår.
Dock blöder det, så såret är nog precis mellan sporren och benet. Skitsurt.
Såå, Wahidah får fira nyår med tratt och plåster på benet. Skitkul, verkligen.
Dock tar jag väl inte allt för allvarligt på det. Jag gick faktiskt och skrattade på hemvägen för att det var bara.. för mycket.
Mitt hundår:
Juver"tumör" (vad det nu var..) opererades bort på Zala. Wahidah får sträckning i benet som inte går över på en evighet. Min älskade Siri som bodde på kenneln dog av livmoderinflammation. Zala får knöl på tån och blir halt. Wahidah skrapade upp trampdynorna och blev halt. Zalas tåknöl kom tillbaka. (sedan var det lugnt, men då bröt min mor båda handlederna och var sjukskriven länge med mig som personlig hjälpreda) Wahidahs sträckning verkar komma tillbaka och hon blir halt i några veckor. Zala sträcker sig. Zala springer in i ett träd och nu såret på Wahidahs ben som gör att hon inte får springa på iaf några dagar.
Blir nästa år värre vet jag inte vad jag gör