TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

:D Jag åker upp någon gång runt den 15e tror jag. Eller, min tenta ska vara inlämnad den 15e så efter det kan vi väl ha en vintisträff iaf. :p I övrigt hänger jag och hundarna i inhägnaden i tanto typ varje dag så om nån är i stan är det bara att hänga på. :)

:D Jag åker upp någon gång runt den 15e tror jag. Eller, min tenta ska vara inlämnad den 15e så efter det kan vi väl ha en vintisträff iaf. :p

Meen... då kan nog inte Zala vara med. Hon lär börja löpa då, eller iof... 1 vecka efter. Vintisträff direkt efter din tenta? :D

Förresten, vet ni, jag är glaaad :D

Listorna med vinstrikaste utställningshundar kom upp på salukiringens hemsida igår (eller något sådant) och idag tittade jag närmare på dem.

Zala blev 9e vinstrikaste avelstik :banana: Trots att hon inte alls har speciellt många avkommor (och absolut har färre än en del andra hundar på listan).
Gens, som är min älsklingshane och far till Wahidah, blev 2a bästa avelshane :D
Sedan blev Wahidahs syster 11e vinstrikaste tik och "min" kennel blev 2a vinstrikaste uppfödare :D

Jag tycker det känns helt underbart att det fortfarande går bra på utställningar för de som fortfarande väljer att föda upp "riktiga" salukis som inte är framavlade för att man vill ha en showig utställningshund. Det var flera sådana hundar på listorna och jag blir lika glad varje gång jag ser sådant. Det ger mig lite hopp om att det inte är helt åt helvete. För tyvärr, folk stirrar sig ju blinda på utställningsresultat och tror att ju bättre resultat desto bättre och mer rastypiska är hundarna...

Grattis till Zalas fina placering. :laugh:

Och javisst, vintisträff så fort jag är klar. Jag måste posta den den 15e, så den 16e kanske? Den 17e tänkte jag försöka ta mig till utställningsträningen i Berga om jag orkar. :)

Förresten, om ni hör nån som har väldigt tråkigt om dagarna eller typ pluggar och vill undfly studierna lite genom att ta hand om en affe eller två om dagarna kan ni väl tänka på mig. Heh. Jag sitter lite i skiten nu eftersom jag börjar praktisera heltid i Stockholm den 19e och min daglösning för hundarna sket sig. Har en backuplösning såklart men jag vill helst inte ta den. :( Tänkte annonsera efter dagmatte kanske, men vem som helst tar ju inte en afghanhund liksom. Mtp pälsen och så där, mängden grus och väta som tas med in när det är kasst väder.

Typiskt. Mina snälla voffar.. Har en bekant som kan ta dom också, men hon är så knepig så till och med jag själv blir stressad av henne. Vet inte om mina hundar som ändå är rätt milda, speciellt Cerberus, klarar av att vara där hela dagarna. :crazy: Dessutom vägrar hon acceptera att det är vinthundar och försöker få dom att bete sig som den ras hon själv haft som är betydligt mer bruksaktig. :crazy:

Den 16-17 januari kan jag inte komma till Sthlm eftersom jag då har besök här hemma ( från Sthlm, Tullinge närmare bestämt, så snacka om ironi) men lite senare kanske? Tycker också att det är alldeles för kallt ute nu, vovvarna får ont av att vara ute längre stunder. Men senare framåt våren i alla fall...
Ska i alla fall höra mig för om någon av mina kompisar har en tonåring eller ung 20-någonting som inte har något för sig på dagarna. Det kan ju bli ett litet tillskott i kassan då att ta hand om en affe eller två.

Grattis till Zalas fina placering. :laugh:

Och javisst, vintisträff så fort jag är klar. Jag måste posta den den 15e, så den 16e kanske? Den 17e tänkte jag försöka ta mig till utställningsträningen i Berga om jag orkar. :)

16e 17e låter bra för mig, ska kanske halvtids flytta till Stallarholmen den 18e...nervös!
Ska bo på ett stuteri där dom har vildkaniner och änder på tomten, så ingen lös vinthund där inte...eller?:devil:

G= hade ju varit jätte kul att tagit hand om dina fina vovvar, men jag kan inte...

:bump:Grattis ZALA!:banana::banana:

Ohh vintisträff, vi vill också!! :bump: Förutsatt att det har hunnit bli liite varmare iaf, Glim är inte helt förtjust i 20 minusgrader... :crazy:

Det är inte mina heller, och jag låter dem helst inte springa lösa om det är kallare än 10 minusgrader. Meen, det borde ju bli lite varmare snart och om man då lyckas tajma in den varmaste dagen borde det fungera fint?

Javisst! Bara det inte är under typ -10 så borde det gå :)
Hur är det med rastgårdar, är dom fulla i djupsnö eller är dom upptrampade?

Hos mig är rastgårdarna upptrampade. Dock är de inte så stora, så det ryms inte så många hundar i dem.

kl

Hej alla i tråden (och ni som läser) och god fortsättning på 2010!

Jag och Cc är hos mina föräldrar, BC:n och salukiungtiken och busar i den svåra kölden. Putten har tre täcken ute och ulltröja inne. Kung Bore borde varit med på klimatmötet i köpenhamn, så som han kan sänka graderna..hrrr!

Fann en underbar reklamsnutt på nätet som ni bara måste se - om ni förstås inte redan har sett den...vilket jag egentligen tror. Men den är värd att uppmärksammas igen isf. Vackert :love: Nästan så man blir sugen på en afghan :D

http://www.youtube.com/watch?v=HgK7eN6ieq4

OJ! gud vad längesedan jag vart inne här, det får det bli ändring på :)

Ser att ni letar rastgård till Vinthundsträff? I vårt förra hus (som dem som köpt huset inte flyttat in i ännu) är det en ganska stor trådgård, inhägnad med ca. 1,8 m staket. dock får det inte plats så många hundar i den och så tror jag inte att så många e pepp på att åka till småland haha?

Och idag fick två älskade vinthundar somna in... En älskad saluki och en älskad whippet som bodde på kenneln jag periodvis bott på.
Jag har varit beredd på det så länge, sa farväl till dem när jag lämnade dem senaste gången för att jag visste att det skulle bli sista gången jag såg dem. Ändå gråter jag nu. Vad fan gör man?

Och idag fick två älskade vinthundar somna in... En älskad saluki och en älskad whippet som bodde på kenneln jag periodvis bott på.
Jag har varit beredd på det så länge, sa farväl till dem när jag lämnade dem senaste gången för att jag visste att det skulle bli sista gången jag såg dem. Ändå gråter jag nu. Vad fan gör man?

Nä vad sorgligt:(

Det man gör är att hoppas att allt gick lugnt och smärtfritt till, och att hundarna levde ett fint hundliv. Men ledsen blir man alltid...

Jag funderar på det här med vintis träff i Sthlm...
Jag kanske kan försöka att dra i några kontaker och kolla om vi skulle kunna få låna ett ridhus att släppa hundarna i, vad tror ni om det? Säkrare ställe att släppa vinthund på lär det nog inte finnas, och man slipper snön!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 255
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 945
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 592
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka