TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Men jisses...
Jag hoppas verkligen att du snabbt hittar någonting som hon kan äta. :crazy:

För att bidra med lite mer positivt i tråden:
Här är porträttbild från idag på min lilla toka
dsc_9076-copy_74343499.jpg

Tänk att den damen varit sådan här!
dsc_0625_c_1209930847_986290.jpg

Sedan var vi och tränade i rastgården idag. Vi var i rastgården där hon brukar leka, så tja, när vi närmar oss brukar hon alltid bli sjövild och vilja busa som fan. Men idag, då var hon ordentlig! Vi tränade fotgående, vilket gick klockrent! Jag lät henne leka runt lite, provade att kalla in henne två gånger och trots att hon då var i full färd med att mörda en pinne, så kom hon springande till mig i full fart! :eek: Sedan provade vi lite ställande under gång och lite mer fotgående och det fungerade utmärkt då med. En vän var med och fotograferade oss!

img_5923-copy1c_74342842.jpg

Det verkar alltså som om någon helt plötsligt gett min hund en hjärna :o :love:

Men jisses...
Jag hoppas verkligen att du snabbt hittar någonting som hon kan äta. :crazy:

För att bidra med lite mer positivt i tråden:
Här är porträttbild från idag på min lilla toka
dsc_9076-copy_74343499.jpg

Tänk att den damen varit sådan här!
dsc_0625_c_1209930847_986290.jpg

Sedan var vi och tränade i rastgården idag. Vi var i rastgården där hon brukar leka, så tja, när vi närmar oss brukar hon alltid bli sjövild och vilja busa som fan. Men idag, då var hon ordentlig! Vi tränade fotgående, vilket gick klockrent! Jag lät henne leka runt lite, provade att kalla in henne två gånger och trots att hon då var i full färd med att mörda en pinne, så kom hon springande till mig i full fart! :eek: Sedan provade vi lite ställande under gång och lite mer fotgående och det fungerade utmärkt då med. En vän var med och fotograferade oss!

img_5923-copy1c_74342842.jpg

Det verkar alltså som om någon helt plötsligt gett min hund en hjärna :o :love:

Oj, det är just när de är självständiga, och inte schäferlika som jag hävdar att de är mer intelligenta:p

Oj, det är just när de är självständiga, och inte schäferlika som jag hävdar att de är mer intelligenta:p

Jag tycker mer att det är när de fattar vad de vinner mest på, som de är smartast ;) Zala vet preciiis hur hon ska göra för att få mig att göra som hon vill. Wahidah vet precis hur hon ska göra för att få som hon vill, men då hon många gånger enbart är ute efter att få i sig godis, få leka med något osv, då lyssnar hon på vad jag säger att hon måste göra för att få det goda/roliga. Det är i hennes ögon tusen gånger roligare att leka med mig än att leka helt själv, och det är det som gör att vår träning fungerar. (Däremot skulle hon aldrig lyssna på mig om hon kan leka med annan hund, för då blir det tusen gånger roligare än att lyssna på mig)

Att kalla Wahidah för schäferlik är extremt felaktigt :p

Och appropå leka med andra så borde det snart vara dags för playdate tycker jag. Zoria är ju snart fullvuxen. ;)

Visst är det dags för sådan! Zala löper nu, men slutar löpa nu på torsdag eller fredag, så efter det kan vi leka :D

Hon är så fin din Waha:love:

KL

Igår var vi hos veterinären...jag har aldrig fått så mycket beröm som hundägare och vet blev helt förälskad i Miiko. Jag blev stolt som en tupp förståss:)

Hon trodde att Miiko blivit foderallergiker, så nu ska hon äta Z/D i 8veckor och sedan får vi se.
Tjejen reagerar på Z/D också, men mycket mindre...får prova ett tag och se om det blir bättre.
Det som gör mig så ledsen är att nu kanske inte Miiko kan få bli mamma...även om jag inte planerat för att hon ska få valpar, så vill jag ha möjligheten att ta en kull, om tjejen fortsätter att vara så här härlig mentalt som hon är. Men men...
Det här nya fodret är ju inte heller direkt billigt(3kg=450kr!!!!!), så mina planer på att ta en HUH hund kommer inte bli av på många år, har helt enkelt inte råd:(

Men jag ska försöka att se positivt på det här! Det viktigaste är att min lill-skit mår bra och inte har en massa utslag i hela ansiktet!

För övrigt så var vi förbi hundklubben igår och små tränade lite på agillity hindren...Miiko älskade det och hade superkul! Så en framtida agillity stjärna kanske är född;)

Shit vilket dyrt foder! Om ni bara kommer på vad hon är allergisk mot (om det nu är foderallergi) så borde det väl gå att hitta ett annat, billigare foder som fungerar?

Jättekul att Miiko skötte sig fint hos veterinären, och ännu mer kul att ni lekt lite på agilityplanen :D Jag älskar ju att se när folk tränar något med sina vinthundar, så nu hoppas jag lite att du fortsätter och att ni blir jätteduktiga :angel:

Det blir billigare med storsäck... fast det kanske inte miiko hinner äta upp på åtta veckor? Jag har ju själv en allergiker som äter Z/D full-time... Hoppas ni hittar vad han är allergisk mot, och att han funkar på ngt annat foder i framtiden! Och att han inte är atopiker också för det verkar ännu jobbigare...

Det blir billigare med storsäck... fast det kanske inte miiko hinner äta upp på åtta veckor? Jag har ju själv en allergiker som äter Z/D full-time... Hoppas ni hittar vad han är allergisk mot, och att han funkar på ngt annat foder i framtiden! Och att han inte är atopiker också för det verkar ännu jobbigare...

Atopiker, vad är det? (okunnig:angel:).

Annan allergi än foder, tex mögel och olika dammkvalster är väl det vanligaste...
Då är det mkt städande, så lite textiler som möjligt i hemmet, sensibiliseringssprutor varje månad och ingen hund i sängen, helst ej i sovrummet... och frysa torrfodret innan servering...

Men vi håller tummarna för en okomplicerad foderallergi mot bara ngt protein, typ kyckling eller svin eller så!!

Annan allergi än foder, tex mögel och olika dammkvalster är väl det vanligaste...
Då är det mkt städande, så lite textiler som möjligt i hemmet, sensibiliseringssprutor varje månad och ingen hund i sängen, helst ej i sovrummet... och frysa torrfodret innan servering...

Men vi håller tummarna för en okomplicerad foderallergi mot bara ngt protein, typ kyckling eller svin eller så!!

Jag förstår!
Nej, någon sådan allergi är nog inte trolig som tur var:)
Tiden får utvisa vad det kan vara...

Är det fler än Wahidah som sitter såhär tokigt i fåtöljer?

dscf0916-copy1_74899431.jpg

Eller ligger såhär, för att få hela sängen för sig själv och samtidigt få lite värme av elementet?

dscf0923-copy1c_74899506.jpg

Japp, Cebbe. Fast det har du nog redan klurat ut efter att sett hur han helst åker tåg/tunnelbana. :D Han är ju dock lite större så han brukar oftast sitta med rumpan uppe på ryggstödet istället för armstödet, armstödet är ju så lågt. ;)

Elementvärme skippar han gärna, men ligga tvärs över vår dubbelsäng är det bästa som finns. Vi har stängt in till sovrummet på dagarna men så fort han hör att man öppnar den dörren kommer han traskandes och kliver rakt upp i sängen och lägger sig utsträck. :love:

Star ligger så där i min säng, gärna uppe vid kudden så hon har något för huvudet också. Att sitta på armstödet är väl inte en specialitet direkt men det händer. Min gamla staff däremot ligger gärna på armstöden!
PICT0013.jpg

Se sån stil han har...

Men guuud, hahaha! Åker han inte ner där emellan? :rofl: Det ser inte helt bekvämt ut faktiskt. :D

Nej, han trillar aldrig ner och älskar verkligen den platsen ( eller älskade, vi har flyttat och slängt fåtöljerna ) här är en till:
PICT0012.jpg

Värsta favoriten faktiskt! Förutom möjligen att ligga och sola magen när solen skiner in fint genom fönstren.

mina salukisa har alla haft "annorlunda" förtöljbeteenden:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 623
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025