TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Röööööd, rööd ;)
(De "bruna" är chokladfärgade, typ såhär: http://salukiarkivet.se/salukis/khalils/bilder/li_l_marrati_1.jpg)

Äsch vad sjutton. Cerberus är blå men inte sjutton går man runt och säger det i folkmun. Han är i allra högsta grad grå. ;):D Hur som helst så såg den RÖDA hunden ut lite som en irländsk setter. Det har jag inte sett på salukis jag mött på LC osv. Vare sig det på papper kallas röd eller brun. ;)

För övrigt har SVVK en utställning på My Dog, och boende finns, så det är ingen ursäkt. ;) Jag ska nog bara ställa på svvk's del, för det verkar vara knepiga domare de andra dagarna. Jag brukar inte bry mig så mycket men blev varnad för iaf den ena som "skrämmer" hundarna med flit för att testa mentalitet och så där. Om det är sant vet jag inte dock. Tillägg: Eller, jo. När man tittar på hunddata så är det en hel del tvåor, flera nollor och flera rapporteringskod A på varje utställning. Jag har aldrig ens varit med om att hundar fått det och det känns faktiskt lite extremt.

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan fixa transport ner också... Hon har inga ursäkter längre - så då har vi bestämt det. MyDog it is. ;)

Haha! Jaa. Synd att det är så sjukt dyrt bara. Fast svvk brukar vara liiite billigare. Nu kostar det ju 375 kr per hund t.o.m 17e oktober. Utom valp och veteran då. Sedan höjs det till 500. :crazy:

Vi får väl anmäla tidigt.. :angel:
Domaren på Kl. Münsterländer på torsdagen har aldrig dömt dem i Sverige.. Bra eller dåligt?

Hon har inga ursäkter längre - så då har vi bestämt det. MyDog it is. ;)

Attans! :D

Jag ska kolla lite på vad det är för domare på SvVKs utställning bara. (när man nu får veta det..) Är det någon som verkar gilla de mest extrema salukisarna och skickar ut "de vettiga" med 2or blir det slöseri med pengar att åka dit. Framförallt Zala är ju så "icke extrem" som man kan vara.

Om det är domare som aldrig dömt i Sverige innan så brukar jag sätta mig och googla deras namn för att se vad jag kan koppla ihop dem med :p Ofta kan man ju få fram resultat från någon utställning utomlands osv. Har man en ras där det är exteriört stor skillnad inom rasen kan det ju vara bra att ha ett hum om vad domaren troligtvis gillar. Är det så att det bara finns "en typ" i rasen så skulle jag skita i vad det var för domare och ställa ändå :p

Haha.. Du kommer bara med ursäkter. ;)

Domaren har dömt Rottweiler och pekigneser och alla möjliga andra sällskapsraser. Varför hon dömer Kl. M. är en gåta. Sen är det samma domare som dömer Saluki och Weimaraner? Jag fattar ingenting. ;)

Haha.. Du kommer bara med ursäkter. ;)

Domaren har dömt Rottweiler och pekigneser och alla möjliga andra sällskapsraser. Varför hon dömer Kl. M. är en gåta. Sen är det samma domare som dömer Saluki och Weimaraner? Jag fattar ingenting. ;)

Jag är duktig på ursäkter ;)

Ah, allrounddomare säkert. Det finns ju några sådana, utbildade på att döma alla raser.

Förresten, vet ni vad Wahidah ska göra imorgon? Hon ska prova på kapplöpning! :bump:

En bekant ska vara funktionär på banan imorgon när det är tävlingar, och efter tävlingarna så är det träningar. Så nu är Wahidah anmäld och så ska vi få hjälp att komma igång, träna på att starta ur box osv :D Skitspännande! Jag har aldrig varit på kapplöpningsbana förut och inte Wahidah heller såklart :o

Det blev bestämt bara för några sekunder sedan, och jag är jättetaggad :D Det enda dumma är bara att det tar över 1½ timme att åka dit och jag tvingas göra 3 byten + gå en bit om jag inte vill åka buss (vilket jag inte vill, för fröken W blir åksjuk..). Det här blir spännande!

HÄR VAR DET DÖTT! HALLÅÅÅ! ;)

Vi var på kappträningen! Wahidah fick starta ur öppen box och var jätteduktig! Hon är ju i usel kondition nu efter alla skador m.m. men fick ändå springa ett helt varv (320 meter). Hon tvekade lite i första kurvan, men fick en tid på 23,5 sekunder! Rekordet på banan på samma sträcka har Wahidahs springkompis Amir. Han sprang på 22,91 någon gång förra året. Jag undrar hur nära den tiden Wahidah kan komma när hon är i toppform sedan..

Idag var vi iväg på träning igen, fast bara släphareträning då. Wahidah fick, pga träningen igår, inte springa mycket, men vi hade kul, träffade vänner och jag fotograferade en hel del.

Eftersom jag misstänker att ni som läser den här tråden inte har något emot bilder på salukis så slänger jag in mina favoriter från idag ;)

Först porträtt på tre av hundarna som var med idag.

Världens vackraste Amir! kolla den blicken!
dsc_8105-copy_102857446.jpg

Rahim:
dsc_8121-copy_102857640.jpg

Husniya:
dsc_8124-copy_102857737.jpg

och sedan lite springbilder!

dsc_8153-copy_102857865.jpg

Damon:
dsc_8166-copy_102858103.jpg

Wahidah!
dsc_8169-copy_102857945.jpg

dsc_8181-copy_102858164.jpg

dsc_8215-copy1_102858472.jpg

Sedan fick Zala springa i rastgården:
dsc_8320-copy_102858941.jpg

och nu har jag trötta damer!
dsc_8353-copy_102859244.jpg

Haha, det är tur att du livar upp tråden med jämna mellanrum trots att det mer liknar en Ninni-monolog nu i det sista ;) :D

Superläckra bilder! Blicken(/arna) är ljuvlig(a) :love: :love:

Kl.

Här hemma har vi vårdat små sår idag. Cc blev attackerad på hundfältet av en stor, svart blandrashanhund :mad:. Cc blev jättespak, men vi hängde kvar på fältet en stund så han inte fick gå i vredesmod/skräck. Ska upp igen imorgon och hoppas på trevliga hundar där då så han inte blir hundfältstraumatiserad stackarn. Såren är små och ytliga, men irriterande! Kan inte folk bara hålla aggressiva hundar i band och inte lösa på ett hundfält!!!

Jag skulle nog säga att Nikki är röd, men kanske är jag lite skadad av att "veta" färgbenämningen som hon har. Men det är en riktigt djup färg, i vissa ljus blir hon guldglimrande :love:

Tack till alla som välkomnat mig så trevligt, även om jag bara snokat omkring i utkanterna av vinthundsvärlden så känns den otroligt trevlig och varm!

Men fy inget roligt!! Hoppas cc inte tagit alltför illa vid sig av attacken. Och tur i oturen att inget värre hände:crazy:

Alla.
Jag har varit på internationell utställning:D:D
Nu ställde jag inte. Gömde min Idéfix hemma. Men jag jobbade på utställningen och har således glott på hundar två dar i rad, i timtal!

Alldeles för fina vinthundar. Först intala jag mig själv att nästa ras blir en saluki fast sen kom det in galgo espanol på området, och en strävhårig sådann sattes på 'vill-ha-listan':love:
Nu har jag sökt på varenda uppfödare i Sverige:angel:

Haha, det är tur att du livar upp tråden med jämna mellanrum trots att det mer liknar en Ninni-monolog nu i det sista ;) :D

Äh, monologer är bra de med ibland, man får ju så bra svar då :angel:

Skittrist med den där hunden på hundfältet.. Jag förstår inte heller varför folk inte har bättre koll på sina hundar, och framförallt inte tar sitt ansvar som hundägare! Okay att man har en hund med problem, men då ser man väl fan till att andra inte drabbas negativt på något vis? Jag skulle aldrig göra det. Jag sitter ju själv med en hund som inte fungerar ihop med vad som helst, och vad gör jag då? Jo, jag går koppelpromenader med sällskap, låter henne vara lös med hundar som jag ser att det fungerar med och lämnar henne hemma om det finns minsta risk att det kanske inte fungerar mellan hundarna. Det är inte ens svårt att göra så, tvärt om är det (iaf för mig) ett av de "lättaste" problemen. Det är fan så mycket jobbigare med problem som att hunden tex inte går att lämna ensam, har allergier mot allt möjligt osv..

Näe, de som har "jobbiga hundar" och inte tar ansvar som de behöver ta, de personerna har jag svårt för. (Sen okay, någon gång är ju första gången som det blir problem även för en problemhund, men förstod jag dig rätt när vi pratade på msn så försökte ägaren inte ens göra något för att få det bra?)

Jag har varit på internationell utställning:D:D
Nu ställde jag inte. Gömde min Idéfix hemma. Men jag jobbade på utställningen och har således glott på hundar två dar i rad, i timtal!

Alldeles för fina vinthundar. Först intala jag mig själv att nästa ras blir en saluki fast sen kom det in galgo espanol på området, och en strävhårig sådann sattes på 'vill-ha-listan':love:
Nu har jag sökt på varenda uppfödare i Sverige:angel:

Haha, sånt där är farligt :D Jag har också blivit tokigt sugen på strävhårig galgo efter att ha sett några sådana. Meen, det som "räddar mig" är att man inte kan se på en valp förrän den blir ungefär ett halvår, om den blir strävhår eller släthår och någon omplacering är jag inte så sugen på :p

Fast nu, efter att ha sett fina släthåriga salukis, förälskat mig i azawakher och varit förtjust i sloughins utseende så blir jag mer och mer säker på att jag vill ha ett släthår nästa gång. Inget mer långhårigt än Wahidah! :angel:
Framförallt ett släthår som jag såg på Tånga.. Mwah! :love: Hade spanat på henne på nätet ett tag och såg henne sedan live. Jävlar vilken vacker saluki. Borde ha fått något foto på henne, ska kolla om jag hittar det... Förövrigt en syster till Rahim som jag la in porträttbild på här nyss.

Jag såg flera korthåriga salukis:D (för första gången) Alla vinthundarna var jättefina, borzoierna fick min stora uppmärksamhet men många är ju krulliga och har världens päls! Och jag är inget fan av pälsvård och tackar gudarna för idéfix:angel:

VAAHH!! Lägg av. ett halvår innan man ser!:mad: Och jag som är valpsugen... Nåväl. Jag hinner fundera länge till innan det är aktuellt om jag inte snubblar över nåt på vägen:D Jag kan abslut tänka mig omplacering men helst valp. Jag har glömt hur jobbiga dem är...

Du råkade inte få några salukis på bild? :D

Tro mig, det är lättare än man tror att råka snubbla över något. Jag skulle ju inte ha hund alls från början, med tanke på att jag inte ens gillade hundar.. :angel:

Nä. Det regna ju en dimma när salukisarna sprang runt, och jag var stressad och stod aldrig still på ett ställe (hade bara matpaus) Men jag träffa alla när dem passera entrén men där fotografera jag dåligt (men lite. Vilken skum funktionär som tar betalt och sen fotar:D). Har kanske 3salukisar med på bild men ja ptja...
Var 38salukisar anmälda vad jag kommer ihåg.

Attans! Dumma regn! :mad:

Jag blev förövrigt sugen på att fota porträttfoton igår när jag hade fotat de svarta... Sååå idag gick jag ut i skogen med mina damer och kom hem med det här i kameran:

dsc_8374-copy1_102973507.jpg

dsc_8401-copy_102973551.jpg

dsc_8406-copy_102973614.jpg

dsc_8408-copy_102973648.jpg

Imorgon blir det förhoppningsvis mer fotografering, om det inte regnar för mycket. Då får jag nämligen besööök :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 657
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 088
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka