Tretorn comfort eller advanced?

Harbor

Trådstartare
Vill lite fråga om erfarenheter av dessa stövlar. Vad är skillnaden, är någondera bättre, eller är det bara att den ena är mer pyntad och därför dyrare? Tycker ni att de är prisvärda? Borde man satsa på dessa eller vanliga läderstövlar?

Sv: Tretorn comfort eller advanced?

advanced :love:
Skulle kunna springa hur långt som helst med dom (okej, så långt jag orkade) utan att få skav. Tycker comfort både är fulare och oskönare.
Jag röstar på advanced. Mycket prisvärda!

Jag tänker svara tvärt emot Remix :p

Jag har ett par comfort och älskar dem:) Tycker de är jättesköna och praktiska. Jag gillar inte advanced'en lika mycket, för jag tycker inte att det är så snyggt med snörningen.

Dock tycker inte jag att det är någon skillnad att ha dem på sig (förutom att man kan dra åt/släppa på snörningen för att advanceden ska sitta bättre).

:)

(fast jag har fått för mig att comfort-modellen ska försvinna, därav billigare priser i de flesta affärer...)

ADVANCED :love::love:

Jag har iofs både advanced och komfort, men använder aldrig comforten.
Advance är både snyggare och skönare och bättre passform :love: älskar mina!

De är bara så j-a dyra!!! Tips om var man kan hitta dem för lite humanare pris??

3000 kostar dom på nästintill alla ställen. Tycker inte det är så farligt dyrt.
Det ni INTE ska göra är att köpa begagnat utifall dom skulle gå sönder.
Dom har ju en tendens att göra det men den nya modellen (dom gjorde ju om den) håller bättre. Dock ingen garanti.

Finns till bra priser om man söker på webshops, till och med under 3000kr om man har tur och det är ju inte mer än vilka bra stövlar som helst :)

Håller med remix ang köp ej begagnat, man vill ju få nya ifall dragkedjan går sönder, spara kvittot :)

Lantmännen här hemma sålde ut Comfortmodellen för en ynka tusenlapp för ett litet tag sen.

Jag köpte ett par advanced i vintras. Har nu i veckan börjat använda dom och dom är verkligen jättesköna:love:.

Har fortfarande inte bestämt mig om jag tycker de är snygga eller fula, men skulle lätt kunna köpa ett par till bara för att de är så sköna.

Tycker även det är jättesmidigt med snörningen som gör att man kan justera vidden så de sitter perfekt.

Advance har snörning :) jag har själv ett par och jag älskar dem :D finns inga skönare stövlar ;)

Varför ställa samma fråga i denna tråd när du skapade en ny tråd enbart för den frågan? :confused:
Hänvisar till svaret på frågan i din andra tråd: Se svaret. :idea:

Ja den var ju "så gammal" samt att du hade fått ett svar där..
Av den anledningen som du anser att det är så förstår jag varför forumet har 5011'a trådar istället för 20 om nästan samma saker.

Ja den var ju "så gammal" samt att du hade fått ett svar där..
Av den anledningen som du anser att det är så förstår jag varför forumet har 5011'a trådar istället för 20 om nästan samma saker.

Varför bryr du dig vad andra skriver?

Bryr mig inte om vad du skriver utan att skapa en "onödig tråd" när du ändå inte bryr dig om vad som står även fast jag länkar till den. Flera trådar med samma sak = flera onödiga trådar vilket i slutändan tar på forumets internetresurser i form av att det blir segare.

Det är ju snörning på Tretorn och det gör att även om man har lite bredare vs smalare vader kan man använda dom utan att behöva ha för små vs för stora i foten.

Advance menade jag och inte Tretorn x'd

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 903
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vi hade en intressant föreläsning på Arcus idag, där vi fick ett par småuppgifter under tiden att reflektera och inventera oss själva...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka