Bukefalos 28 år!

Tretorn utekläder

patsy02

Trådstartare
Börjar leta lite smått efter utekläder till 3-åringen. Har fått en rabattkupong på Ellos och de säljer Tretorns vinterkläder. Är det någon som haft dessa? Är de bra?

Andra bra utekläder? Har haft två Didriksson overaller som varit bra, Fix jacka+byxa som varit så där...

Hälsar Patsy.
 
Sv: Tretorn utekläder

Har inte provat deras kläder, men Tretorn gummistövlar är ju kända för bra kvalitet så kläderna bör väl hålla samma standard kan tyckas!
 
Sv: Tretorn utekläder

Efter att ha läst kommentarerna på Ellos hemsida så skulle jag nog inte köpa deras ställ. Ingen dragkedja på jackan utan bara knappar och det känns inte som att det kommer hålla tätt riktigt. Byxorna verkar vara tighta i benen också.
Fast jag kollade visst bara regnkläderna, såg nu att du hade skrivit vinterkläder :)
 
Sv: Tretorn utekläder

Börjar leta lite smått efter utekläder till 3-åringen. Har fått en rabattkupong på Ellos och de säljer Tretorns vinterkläder. Är det någon som haft dessa? Är de bra?

Hälsar Patsy.

Hej!

Jag köpte både vinteroverallen från Tretorn och regnstället, använde också rabatten från Ellos.
Overallen är fantastisk- när man väl har fått i barnet.
Men den är jättejobbig, den har fleecefoder, vilket gör det jättebesvärligt då fleecen gör det trögt att trä på den, då det 'fastnar', 'drar' i de vanliga kläderna som barnet har på sig. Kör på en overall som har glansigt innerfoder säger jag. Nu var min dotter visserligen bara 1.5 år när den användes och kunde inte riktigt hjälpa till själv, så då blev det ännu jobbigare för hon blev jätteledsen när man skulle sätta på den.

Regnstället har jag inte ens använt. Har först hängt in det på dagis idag, men det har som sagts, inte någon dragkedja, endast knappar- superdumt!

Väldigt dyra kläder som inte är riktigt genomtänkta.
I år har jag köpt både regnställ och vinteroverall från Gekås. Otroligt mycket billigare, och enklare att sätta på barnen och dragkedja i regnstället!

Mitt tips är, att ytterkläder ska man se och känna på, gärna prova. Kommer inte beställa ytterkläder från nätet igen.

Lycka till i letandet! :)
 
Sv: Tretorn utekläder

Tack för ditt svar! Har inte tänkt på att det kan bli så när man inte får känna och klämma själv. Då siktar jag på nått annat :) (De är ju rejält dyra...)

/Patsy
 
Sv: Tretorn utekläder

Jag har kompisar som bara köper rejäla och bra, dyra utekläder typ windstopper från PoP, Didrikssonoveraller etc. Vi har nog alltid köpt våra barns utekläder från affärer typ Gekås och jag kan inte säga att mina kompisar köpt fel för deras dyra kläder är säkert superbra men ärligt talat har de billiga overaller, regställ, etc vi köpt varit hur bra som helst. Senast köpte vi regnoveraller som mina killar älskar. Har även köpt utekläder på loppisar och klädbytarmarknader, helt perfekt för andrahyandsvärdet är ofta rätt lågt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 319
Senast: manda
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 897
Senast: warg
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 338
Senast: Ridinglady
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 182
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp