Trevlig restaurang Friends arena

Tibialis

Trådstartare
Inom kort ska sambon och jag se en show på Friends arena och funderar på vad det finns för bra restauranger i närheten (gångavstånd)?
Jag är inte så förtjust i sushi men annars äter vi nog det mesta.
:)
 
Sv: Trevlig restaurang Friends arena

Precis vid Solna station finns det en indisk restaurang som ska vara väldigt bra enligt alla som varit där. Själv gillar jag indiskt så jag kan varken bekräfta eller dementera!

Annars finns det ett gäng bra restauranger i Gamla Filmstaden, men lite dyrare.
 
Sv: Trevlig restaurang Friends arena

Inom kort ska sambon och jag se en show på Friends arena och funderar på vad det finns för bra restauranger i närheten (gångavstånd)?
Jag är inte så förtjust i sushi men annars äter vi nog det mesta.
:)

Just vid arenan är det rätt osexigt, och det är alltid relativt vad som är gångavstånd. Den indiska vid Solna J har bra mat, men inte så kul, mer lunchhak.

Jag föreslår att ni tar Er in på Råsundavägen en bit, där ligger flera resturanger
 
Sv: Trevlig restaurang Friends arena

Kl

Den indiska restaurangen vid Solna Station har som sagt god mat, men jag har aldrig ätit på plats, så har inte tänkt så mkt på själva lokalen. Annars finns det en vietnamesisk restaurang på Råsundavägen 101. Har bra ätit där en gång, men tyckte att det var riktigt gott! Deli Garden.
 
Sv: Trevlig restaurang Friends arena

Den indiska är grym! inget fancy men rent och fräscht.
precis granne med arenan har en pub/restaurang öppnat.
Ser trevligt ut men är nog mycket steak/hamburgarställe.

Att tänka på är att hela solna och alla restauranger är knökfulla vid evenemang så bordsbokning är en bra idé.
 
Sv: Trevlig restaurang Friends arena

Om ni gillar husmanskost så är Backstugan som ligger i Filmstaden en riktig höjdare. Tar kanske 15 minuter att gå till Friends Arena om man går kortaste vägen via Råstasjön.
 
Sv: Trevlig restaurang Friends arena

Tack för alla svar, ska kolla in restaurangerna ni föreslagit :)
 

Liknande trådar

Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
812
Senast: Mabuse
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
943
  • Artikel
Hästnyheter Fredagen är en dag som innehåller lite av det mesta i Friends Arena - här finns allt du behöver för att hålla reda på hästfesten som...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Gunnar
·
Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp