Tricks, för tidigt?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 717
N

nathalieuhlan

Har nu under 3 veckor inlärt både Under och Snurr på min hund. Hon är så otroligt lättlärd. :love:

Och idag började jag med blyg, men så kom tanken att det kanske blir snurrigt för henne?
Men samtidigt så sitter ju snurr och under på henne. Bör jag vänta ett tag innan jag ska börja med någonting nytt?

Hon är 2 år BTW :banana:

Vill gärna lära mig fler tricks, säg gärna några fler, :)
hon kan: hopp, snurr, under, vacker tass, gimmie 5, skall och morr sitter till 50%

Sv: Tricks, för tidigt?

Om det sitter så är det ju ingen fara att lära ut något mer. Ser det ut att stressa så är det ju bara att ta det lungt.

:laugh:

Sv: Tricks, för tidigt?

Jag tycker inte du ska vänta. Beror väl på hur man tränar, men låter man hunden tänka själv är det mer effektivt om man inte 'låser' sig på moment utan hela tiden håller på med olika saker. Det som är viktigt är väl att du skiljer passen åt för att inte förvirra din hund. Ta 10 godisar (eller hur du delar upp det) och träna ett trix, sedan pausa en stund och träna ett annat.

Lycka till och kör så det ryker!:)

Gilly

Liknande trådar

Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 623
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 676
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 613
Senast: fixi
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka