Trivselfläckar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hästig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 983
H

hästig

Jag har hört talas om trivselfläckar förr och jag såg det även i en tråd här på forumet. Finns det någon sanning i trivselfläckar eller är det en myt? Båda mina får det på sommaren, en fux och en brun, så då måste de verkligen trivas. Någon som vet mer?

Sv: Trivselfläckar

En häst som är i bra kondition får en blank och fin hårrem. En häst i sämre kondition får en ruggigare hårrem. Mer vikt än så bör man inte lägga i uttrycket.

Sv: Trivselfläckar

Men om man ser på min häst, som när han kom enbart var fuxfärgad (förutom de vita tecknen), men som nu har flertalet svarta fläckar lite överallt, och det kommer fler och fler med tiden. Hur kommer det sig att han får dessa fläckar??

Jag menar absolut inte att hästar som inte får dessa fläckar mår dåligt, men många kallar dem just "trivselfläckar" men på vilka belägg?

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: hamilton1
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
520
Senast: Mirtai
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 110
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka