Bukefalos 28 år!

trix för stel häst!

S

Sellan

ponnyn är 25år gammal och har inte de fysiska förutsättningar för tex Yoga och bergsgeten för att hon kan vara lite stel i lederna ibland.
så, vad finns det för andra roliga trix?

Hur lär man häster apportera?
 
Sv: trix för stel häst!

trix som inte är jymnastiserande är tex säga ja och nej (skaka på huvet) räkna (skrapa med en fram hov) le (flema)

för att lära hästen aportera krävs att hästen nån gång tar saker i munnen frivilligt!

jag använder för tillfället klicker träning som inlärnings metod och det fungerar as bra!!!!
 
Sv: trix för stel häst!

Jag kastar iväg en motor till att börga med :)
 
Sv: trix för stel häst!

Såg inte inlägget förens nu, men svarar ändå:
Du kan väl göra så mkt yoga hästen kan? Att böja och stretcha åt olika håll så mycket hästen tycker är behagligt kan väl bara göra den gott?
Sen kan man ju göra andra trix som bara är mentalt stimulerande som tex rulla upp matta, kliva upp på konstiga saker, bygga bo under presenning, kliva genom rockring osv osv. Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 990
Senast: Juli0a
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 571
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
12
· Visningar
553
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 538
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp