Trodde inte zebror kunde ridas?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Lackly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 5 065
Sv: Trodde inte zebror kunde ridas?

dom rider väl zebran i filmen "superzebran" på riktigt? Eller är det fejkat på ngt sätt?

Tycker nog oxå att killen är stor på zebran. Dessutom kan ju inte de ha samma ryggmuskler som en ridhäst som ridits i form och fått ryggmuskler att bära upp en människa?
Kan en zebra gå i form?

Sv: Trodde inte zebror kunde ridas?

Jag funderar lite på om det kanske är en korsning? Häst/zebra och det därför är möjligt att rida den?

Hittade det här klippet också.
http://www.youtube.com/watch?v=M98zPLJ2Ub0&feature=fvw
Lite mer trovärdigt, för där ser man även hur mycket respekt han har för zebran bara han går in i boxen och ska borsta den.

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 817
Senast: cewe
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
602
Senast: Edla
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI