Trött på att vara trött

@Mirre
Det är ju ingen vanlig orsak till trötthet, men eftersom du har känt dig såhär länge och inte hittat något direkt fel så kan det vara värt att kolla upp narkolepsi.
Googlar du så finns det sidor som listar symptom osv, du kanske känner igen dig?
Narkolepsi är en väldigt individuell sjukdom, så det är inte nödvändigt att känna igen sig 100%.
Jag har själv narkolepsi och jag känner inte att jag passar in 100% på beskrivningen. Jag har skrivit om min narkolepsi på forumet tidigare, är det något du undrar över är det bara att fråga ☺
 
Jag vill passa på att flika in att det är min absoluta övertygelse att en människa behöver mer träning än vad du TS nämner att du får/gör. Jag halkar ibland själv in i banor där jag lutar mig bakåt och lever på gamla meriter och tänker att jag nog är rätt vältränad, och då får jag ont. Jätteont! Jag får ont i ryggen och nacken och huvudet och vaderna och på en massa triggerpunkter och i fötterna och det är ingen ände på det. Jag måste träna hårt och röra på mig mycket för att hålla mig på en normal och hälsosam nivå. I det ingår dagliga promenader på en halv till en timme, ett jobb där jag står och går hela tiden, simning utomhus varannan dag maj-oktober, (funderar på att simma i bassäng i vinter), cykelpendling till jobbet när jag inte har hunden (sex mil), jogga 5-7 km några ggr i veckan, styrketräning hemma med balansbräda, bosuboll, armhävningar, pullups, situps mm och nu på vintern cykeln på trainern framför TV:n och så kör jag så att jag måste moppa svetten från golvet efteråt 3-4 dagar i veckan. Om jag åker på semester så vandrar jag oftast långa sträckor, eller klättrar i berg. I augusti fick jag ett infall att jag skulle cykla från Riga till Paldiski, och gjorde det på sex dagar.
Normen i samhället har blivit att de som motionerar hyfsat nästintill räknas som extrema, och så blir stillasittandet bara värre och värre och folk får mer och mer ont.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 090
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp