Trött på otrogen vän

Det var typ det jag tänkte skriva men inte orkade. Det måste vara okej att säga ifrån om man tycker att någon behandlar andra illa, även om det inte är något olagligt eller så.

Jag tycker det finns fler sidor, även om Voeux skriver spot on hur jag känner. Det handlar ju lite om hur bekväm jag är med att min vän sätter sig i situationer där h*n sedan blir offer. En situation som pågår ständigt, utan vilja/förmåga att förändra.
 
Fast det är ju inte din moraliska kompass som ska sätta standarden i hennes liv. Det är hennes! Det enda du ska göra är att vara hennes vän, och helst utan att döma.

Du behöver inte lägga in din egna värdering i detta, du behöver bara lyssna. Och sen kan du släppa det. Problemen mellan henne och hennes man är deras att lösa, inte dina. Du har ingen som helst ansvar eller uppgift här, mer än att vara hennes vän och lyssna. Precis som att hon lyssnar på dig när du vill säga någonting.

Att vara vänner är inte förutsättningslöst. Om någon man ser som sin vän inte har några problem med att sätta knivar i ryggen på folk så bör man nog börja fundera.
Oavsett så förutsätter jag att folk jag kallar vänner försöker pusha mig i rätt riktning om det är uppenbart att jag är på en destruktiv bana.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 933
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 462
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 456
Senast: fejko
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
39 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Relation / paus
  • Arbetsintervju
  • Swisha en främling?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp