Kan man inte bara få vara trevlig?

Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske.

Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan mest hälsar, svarar på någon fråga om mina hundar eller om någon frågar hur det är, håller upp dörrar och så vidare och frågar tillbaka.

Nu till problemet, nästan alla killar jag lär känna blir kära i mig, ytligt bekanta som t.ex. grannar börjar bete sig underligt och vill hitta på saker och umgås, en man som bor på samma innergård som mig och är i typ 55 års åldern backade till och med på enkelriktad gata för att han såg mig och ville prata med mig. Har också blivit utbjuden av en kille som jobbade i en affär jag gick förbi med hunden varje morgon och vi hade aldrig pratat utan att bara sagt hej men han sa att han gillat mig sen första gången han såg mig.

En kille på en däckfirma som jag pratade med om att sälja mina däck hörde av sig efter jobbet och sa att han inte får göra så men att han sparat mitt nummer från jobbet så han kunde kontakta mig och ville träffas för att han tyckte jag var så trevlig och intressant i telefon.

Min förra kille var 11 år äldre än mig. När vårt förhållande tog slut sa han att han inte vill ha någon annan och han skulle vänta på mig även om det tar flera år.

Nu kommer unga killar och är tydligt intresserade men jag vill inte ha en så ung kille som t.ex min andra granne som är 21 (jag är 32) men han har inte gett upp, jag har sagt nej varje gång han frågar om vi ska göra något i ett halvår, han gav mig sitt nummer och vill att jag ska höra av mig så vi kan ses. Har inte gjort det. Tålmodig kille.

Har varit i Kenya några gånger och där blev två killar väldigt förtjusta i mig, den ena kallade mig sin svenska flickvän men så kände ju inte jag. Den andra killen skickade i åratal ord på swahili så jag skulle kunna prata när jag flyttade till Kenya. Frågade för ett tag sen om han hittat någon tjej men han sa att det inte gick för att han inte kan släppa mig, nu är det 10 år sen vi sågs... Har sagt rakt ut flera gånger att ett förhållande inte finns på kartan.

Jag har blivit utbjuden och fått visat intresse även från taxi chaufförer. Killkompisar vill efter ett tag mer än vänskap.

Igår var en hantverkare här, vi pratade hundar och sen tittade jag på klipp på min platta på got talent och då kom han in i vardagsrummet och sa att han också gillar det. Sen pratade vi inte mer än att jag frågade om han ville ha vatten. Och så sent igår kväll skickade han ett sms till mig och sa att han inte får göra så, grejen är den att han är typ 20-25 år äldre än mig och gift. Tycker hans beteende är obehagligt. Kommer aldrig i livet svara. Han ska inte ta kunders nummer och inte skicka sms halv elva på kvällen. Inte okej

Jag är säker på att jag inte är flörtig för jag beter mig likadant mot både kvinnor och män, jag är bara trevlig och väluppfostrad. Varför blir det så varje gång ? Ska man behöva vara dryg? Tycker jag visar ganska tydligt när jag säger nej rakt ut, när jag inte svarar på sms eller inte stannar och pratar.

Någon som känner igen sig?
Så många inlägg...

Hur gick det då? Har du anmält idioten?
 
Dricker och misstänker att någon tjuvat för det tar slut i rasande takt :mad:
Lyssnar på Monica Zetterlund. Denna fantatistiska människa som gick bort i förtid.

Konstaterar (återigen) att jag TYVÄRR inte är någon pluggmänniska. Trots att jag verkligen gillar utbildningen känns det skittrist Att läsa termer och kunna hästens inre delar på latin :wtf:
 
Dricker och misstänker att någon tjuvat för det tar slut i rasande takt :mad:
Lyssnar på Monica Zetterlund. Denna fantatistiska människa som gick bort i förtid.

Konstaterar (återigen) att jag TYVÄRR inte är någon pluggmänniska. Trots att jag verkligen gillar utbildningen känns det skittrist Att läsa termer och kunna hästens inre delar på latin :wtf:
Fel tråd
 
Jag förstår verkligen inte vad han vill ha ut av kontakten med mig, vill han bli min kompis, ska vi fortsätta skicka sms som om vi är kompisar, vill han mer, hur tänker han i så fall då han är gift och har barn i min ålder dvs han är ca 60 och jag 32? Vad är hans drivkraft?

Han var ensam en stund hos mig för min ena hund var magsjuk och behövde ut, sen sa han (inte skämtsamt) att det är vanligt att hantverkare stjäl saker bara för att dom kan, för att det är roligt, nu börjar jag nojja att han tagit något. Han har antagligen inte gjort det men känns bara lite obehagligt att ha haft honom ensam här men hunden kunde inte vänta.

Åtminstone väldigt konstigt att hänga ut kollegor på det viset. Jag tänker att det måste vara ett big no no att stjäla från kunder för om chefen får reda på det ryker man nog snabbt.

Mina hundar tyckte verkligen inte om honom. Dom brukar vakta precis när någon ringer på eller en okänd går in och sen vänjer dom sig ju och är nyfikna, men med den här mannen fortsatte dom vakta hela tiden han var här så fort han kom nära mig, skällde och ställde sig mellan. Inte likt dom.

Jag frågade direkt var han skulle vara för att jag är känslig för intryck och vill vara ifred och ville vara så långt ifrån honom som möjligt. Kanske låter otrevligt men det är så jag vill ha det. La mig därför i soffan och kikade på Youtube och fast jag sagt att jag ville vara ensam och ifred kom han in flera gånger och det kändes så obehagligt på något vis. Kändes som att han tittade på mig på ett obehagligt vis så jag vågade sen inte ligga ner i soffan utan satt stelt.
 
Jag förstår verkligen inte vad han vill ha ut av kontakten med mig, vill han bli min kompis, ska vi fortsätta skicka sms som om vi är kompisar, vill han mer, hur tänker han i så fall då han är gift och har barn i min ålder dvs han är ca 60 och jag 32? Vad är hans drivkraft?

Han var ensam en stund hos mig för min ena hund var magsjuk och behövde ut, sen sa han (inte skämtsamt) att det är vanligt att hantverkare stjäl saker bara för att dom kan, för att det är roligt, nu börjar jag nojja att han tagit något. Han har antagligen inte gjort det men känns bara lite obehagligt att ha haft honom ensam här men hunden kunde inte vänta.

Åtminstone väldigt konstigt att hänga ut kollegor på det viset. Jag tänker att det måste vara ett big no no att stjäla från kunder för om chefen får reda på det ryker man nog snabbt.

Mina hundar tyckte verkligen inte om honom. Dom brukar vakta precis när någon ringer på eller en okänd går in och sen vänjer dom sig ju och är nyfikna, men med den här mannen fortsatte dom vakta hela tiden han var här så fort han kom nära mig, skällde och ställde sig mellan. Inte likt dom.

Jag frågade direkt var han skulle vara för att jag är känslig för intryck och vill vara ifred och ville vara så långt ifrån honom som möjligt. Kanske låter otrevligt men det är så jag vill ha det. La mig därför i soffan och kikade på Youtube och fast jag sagt att jag ville vara ensam och ifred kom han in flera gånger och det kändes så obehagligt på något vis. Kändes som att han tittade på mig på ett obehagligt vis så jag vågade sen inte ligga ner i soffan utan satt stelt.
Jag tror inte att du tjänar något på att försöka förstå dig på hans intentioner. Det som spelar roll är att du inte verkar vilja ha exempelvis en sms-kontakt, det enklaste är kanske att inte svara, utöver eventuella frågor som rör din lägenhet?

Och det är skitjobbigt att ha hantverkare hemma, och förstår att du kände dig obekväm när han kom in till dig när du låg på soffan osv, det känns lite över gränsen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 736
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 892
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 936
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp