Trött. Uppgiven. Ledsen. Skamsen.

Du hittar inga sår som svullnaden kan komma från då? Att det helt enkelt har blivit en infektion därifrån? :confused:
Min häst fick lymfangit av ett pyttelitet sår, hade aldri upptäckt det om han inte haft vita och klippta ben... Så det är inte mkt som ska till....

Du får rapportera om hur det går hos vet.!! :)
 
GISSA hur det gått... :crazy: ;)

1770 kr fattigare - men med hopp om framtiden iaf. Svullnaden var helt borta (precis som igår). Inte heller var han varm i benet. Helt u.a på böjprov samt vid longering. "Rörde sig mycket trevligt". :o :D

Gissa vad hon sade om svullnaden. Ett BLÅMÄRKE typ. :mad: Faen, jag skulle lyssnat på dig. ;) :D

Ja, ja. Kusen är frisk. Jag är nöjd. Men jag är nog ett stående skämt nu bland tränare och veterinärer (för att inte tala om mina stallkamrater :rofl:). Harig? Jag? Inte då. :angel:
 
Jajjemänn. F-n vad dyrt det är med sådant prov - det hade jag förträngt. 730 spänn för ett blodprov - när hela hältutredningen kostar 1040. Löjligt ju. :crazy:
 
Skönt att det inte var något!!!! :D
Bah, lyssna på mig? Jag är inte veterinär hörrö ;). Bättre och kolla en gång för mycket än en gång för lite :)

Ge Battis en morot från skåneland!
 
730???

Min veterinär tar 60kr för röret och porto och sen tar SVA 410kr plus moms för Borrelia och Erlichia.
 
:D Morötter har han fått. Massor. :) Så nu får han säkert diarré istället. :rofl: Så har jag något nytt att oroa mig för menar jag. :o :angel:

Shit. Han har ju varit fräsch i benen hur länge som helst nu (tre månader snart tror jag - men det känns som en evighet)! :bump: :banana: Oohhh... Det är så härligt att det pirrar i magen. :D :love:

Och ja, visst är det bättre att kolla en gång för mycket. Det är min devis alla gånger - men liiiite onödigt känns det. Framför allt när man fått en "akuttid" som någon annan behövt mycket bättre. :o :crazy:
 
Japp. 730kr kostade det. Stod hur tydligt som helst på specen - tyvärr. Hade hellre trott att jag betalat mer för hältutredningen (som jag - sjukt nog - ändå tyckte var ganska billig, bara 1040kr). :D Känns så bittert att tre sekunders stick och några ml blod kostar nära nog lika mycket som en hel hältutredning. :crazy:
 
Men HUVVA vad dyrt!!! :eek: :crazy:

Dåligt att det ska skilja så i pris på olika ställen. :mad:

När beräknar du få svar på provet då?
 
Ja. Det är säkert dyrare eftersom det är på klinik. :crazy:

5-6 dagar sade hon, veterinären. Så jag får härda ut ett tag till. :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 583
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 823
Senast: Hedwig
·
Hästvård Jag har haft turen att under alla år varit förskonad från lymfangit. Haft någon som svullnat rejält av minsta sår, men ändå aldrig...
Svar
15
· Visningar
2 224
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 901
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp