Tröttnat eller köpa häst?

Sv: Tröttnat eller köpa häst?

kl
Tack för alla svar :D Man kan väl säga att jag haft uppehåll fast med lite fuskperioder. Jag har inget krav alls att åka t stallet men jag har följt med ibland och hjälpt till att göra markservice och ngngång rida om jag vill. Jag tycker just nu att markservicen är roligare än ridningen, kanske beror på att jag tappat ganska mycket i ridningen. Jag funderar på att skaffa ett föl i vinter för att kunna arbeta med grunden och hästen och på så sätt inte bry mig om ridningen på just den hästen. Jag har just nu enorm prestationsångest när det gäller ridning.
 
Sv: Tröttnat eller köpa häst?

Du verkar ju vara en duktigt tjej som hjälper andra och står i. Kanske är tiden inne när du ska tänka på dig själv.
Du lockas inte av att köpa en färdig häst och ta privatlektioner på, och bara utveckla dig själv och din häst? Bli bra, bestämma själv, köpa egna valda saker till den, allt på din egna villkor. Bestämma alltifrån färgen på schabraken, träningsupplägg till foderstaten. Kanske ha en egen medryttare.

Jag var medryttare till en häst och jag är jättetacksam för det tiden. Ägare + häst var jättegulliga men ändå,,, hela tiden tänkte jag på hur hon ville att jag skulle göra med hennes grejer och hur hon ville att jag skulle rida hästen. Just då var det finfint för mig men det blev helt annorlunda engagemang när jag väl köpt min häst. Den som gav mig fjärilar i magen att rida på. Jag har inte haft samma kärlek till andras hästar som till mina egna.

Men fundera lite, ingen ide att brådska och det är svårt att sälja hästar nuförtiden om du skulle ångra dig. Släpp all prestationsångest. En hobby ska vara KUL!

/Gg
 
Sv: Tröttnat eller köpa häst?

Det där med att bestämma färg på schabraket är lite kul, det har jag alltid velat göra :angel:

Nu har det blivit så att jag köpt ett föl. Jag kan inte vara ifrån hästarna, jag har tänkt och tänkt och kommit fram till att jag vill ha det ännu som hobby.
Jag älskar min häst fast det fortfarande är ganska nytt att vara ägare och lite läskigt :o

Tack för allt stöd!
 
Sv: Tröttnat eller köpa häst?

Grattis till pållen!

Och läskigt kommer det att vara hela tiden. Får fortfarande för mig att jag är så kass på något (foder, en liten hälta mm) att hästen ska ta skada :D

Önskar dig all lycka till


Voff
 
Sv: Tröttnat eller köpa häst?

I din sits skulle jag inte kopa ett fol, forst ar det enormt mkt jobb med en sapass ung hast, och du saknar ju ridningen ocksa vad jag forstar, tank 3 eller 4 ar innan du kan borja rida denna pallen..
Nej kanske en ung hast, 4 eller 5 och utveckla den i stallet, da ar ju basen for uppfostran redan dar (hoppas vi), och du kan koncentrera dig pa ridutbildningen av hasten..
Men samtidigt later det som du kanske skulle ta ett break fran hastar nu, och samtidigt du breakar borja leta efter din egen hast. Det kan ocksa ta tid aven om det ar en kopares marknad.
Men det ar bara du som kan bestamma, vad du far har ar vad andra folk skulle gora i deras situation. Du maste bestamma vad du vill gora.
Lycka till
 
Sv: Tröttnat eller köpa häst?

GRATTIS till pållen... och precis som Voff skrev....läskigt är det hela tiden... ibland får jag ren ångest över hur lite jag egentligen kan... men men...man kan inte annat än ta en dag i taget, bygga på sin kunskap å ha ett vidöppet sinne...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 469
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 083
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp