Tröttnat på ridningen

moahhaannssoonn

Trådstartare
Jag har som gått som ridit i hela mitt liv, men har på den senaste tiden inte alls känt för hästar & ridning.
Det känns som att allt hänger på mina axlar då mina föräldrar inte är så kunniga. Jag vet dock att det var jag som ville ha häst och inte de men lite avbelastning ibland hade varit skönt.
Har tur som får allting betalat i övrigt.
Men jag har tappat motivationen. Jag drar mig för att åka till stallet och ser det bara som en sak som måste fås gjord. Jag är orolig och har mycket ångest över min hästs mående även fast jag vet att allt är bra. Ibland skiter jag i ridningen kanske 2 dagar i rad pga ork och lust. Jag skyndar mig i stallet och vill bara hem.
Vad tycker ni jag ska göra? Ta en paus fortsätta?
 
Medryttare? Fodervärd?

Just medryttare är bra då du kan få exakt så mycket hjälp du vill. 1 dag eller 5 dar beroende hur du känner. Då kommer säkert ångesten bort över hur hästen mår(den mår bra) men då får du någon annan som kan kolla och ha ansvaret en dag.

Stallet ska ju vara kul!

Sen behöver du inte känns press på att du måste tycke det är roligt bara för att du får det betalt åt dig, jag fick samma i tidiga tonåren och hade ångest över det. Men i efterhand förstår jag nu att jag var löjlig, föräldrarna väljer faktiskt det här själva
 
Försök hitta en medryttare!
Försök engagera dina föräldrar!
Det är tufft att ta alla dagar själv, jag vet inte hur gammal du är, även om det snällt av dina föräldrar att både köpa häst till dig och stå för kostnaderna behövs det kanske lite mera engagemang.
Det viktigaste är ju ändå att stallet ska vara kul!!
Och det är kul att göra saker tillsammans med sina barn även när dom inte är 12 längre :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 532
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 619
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 091
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 623
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp