Trojansk häst

Nitronom

Trådstartare
Tror att jag har fått en trojansk häst på den andra datorn..
öppnade en länk och och skulle köra ett program som kom upp, då dök det upp en ruta där det stod ngt om trojansk häst. Jag fick panik, kryssade ner allt och stängde av datorn.
hur kan man kolla om datorn har blivit "smittad"? Påverkar det även om datorn är avstängd och vågar jag starta upp den? och framför allt, hur får man bort det? :crazy:
 
Sv: Trojansk häst

så jag kan starta upp datorn utan att det blir värre än vad det redan är?
 
Sv: Trojansk häst

*kl*

Min syrras kompis, som jobbar som datatekniker, sa att trojanska virus brukar finnas med på kontrollpanelen - lägg till/ta bort program.
Han letade runt i hela datorn utan att hitta något virus.

Jag fick installera 2 virusprogram (spyware och någon "dotter" till det programet). Göra en spyware undersökning och sedan starta om datorn på felsäkert läge.
Det var det enda som funkade för oss att ta bort den trojanska hästen.
 
Sv: Trojansk häst

Min syrras kompis, som jobbar som datatekniker, sa att trojanska virus brukar finnas med på kontrollpanelen - lägg till/ta bort program.
Din "syrras kompis" vet inte vad han pratar om.

@Nitronom: Det är ingen större risk att starta datorn. Skaffa HijackThis (gratis-program) och gör en scan så visar programmet misstänkta saker. Fråga datorkunnig person alt. posta loggen på programmets forum för att veta vilka saker som ska tas bort och vilka som är legitima.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 752
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 172
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp