Tror ni detta skulle funka....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sudd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 710
S

Sudd

min gummimatta på rampen på min transport är snorhal..häststackarn halkar hela tiden när han ska backa ut, trots att vi tar det jätteförsiktigt..
det är en rätt ny transport en -03..det är en helgjuten gummimatta med gummiribbor på. har funderat på att köpa såna där halkskydd som finns på rulle att limma på..vad tror ni om det ? håller det måntro ? hästen går in lugnt och tjafsar aldrig vid varken i eller urlastning, så det enda trampet som blir är när han går in och ut.
eller andra förslag mottages tacksamt. Eftersom mattan är gjuten på luckan så är det inte så himla lätt att ta bort den och sätta dit en ny heller..

Sv: Tror ni detta skulle funka....

Kan du inte klä en filtmatta över hela rampen då? Det måste ju vara det bästa.

Jag har haft filtmatta med träribbor, det var halt det med. Har numer gummimatta med upphöjningar i gummit på samma sätt som de tvärgående träribborna på filtmattan. Gummimattan är mindre hal åtminstone för min häst men det kanske beror lite på hur de rör sig, hästarna alltså.

Vill nog inte lägga på en filmatta över gummit ändå. det blir ju bra mycket extra på luckan..sen blir det ju blött och så också..Gummit har ju fördelar att det bara är att spola av.
Att min är så hal tror jag beror på att det är endast 4 ribbor på hela luckan så det är rätt så långt mellan varje ribba och emellan dom så är det bara blank gummi. Inget räfflat eller nåt..Kanske ska man sätta dit extra träribbor emellan kanske..?? och sen klistra på halkskydd på dom andra och emellan..?!?!?

Liknande trådar

Hästvård Orkar inte dra storyn så ni som inte hängt med innan får söka gamla trådar och läsa. Men Senaste besöket var 30/10, då var damen...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: mackan
·
K
Träning Tja….Det var väl ingen stilstudie i NH hela vägen fram precis men vi klarade det iallafall. Årets mål är genomfört. Att lasta...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna