Bukefalos 28 år!

Tror ni han får ett överben ?

urkella

Trådstartare
Pålle har lyckats sparka sig själv eller något i hagen och fått en rejäl bula där han har såret. Tror ni att det kommer gå ner eller blir det ett överben ? Är orolig om det skulle bli ett överben då det är precis under knät, kanske blir en irritation i leden eller nått :crazy: Han går med skydd på från kvällsfodringen tills förmiddagen nu för att han inte ska sparka sig mer och benet har blivit mycket bättre bara över en natt :) Men bulan är kvar :( Han har även fått en bula på anra benet ovanför det knät >___<

Så här såg benet ut i förgår:
28108177.jpg

28108626.jpg


Och Idag efter att jag plockat av honom skydden:
28136623.jpg
 
Sv: Tror ni han får ett överben ?

Bulan du wisar på bilderna sitter inte i närheten aw knäet och definitiwt inte lednära. Det blir säkert ett öwerben, men det kommer inte att beswära hästens framknä. Hur har det gått för sträcksenorna undrar man kanske mer! Är hästen halt?
 
Sv: Tror ni han får ett överben ?

Bulan framtill är nästan helt borta och han har inte varit halt så tror inte det tagit på senan isåfall väldigt lätt då den gått ner nästan helt på bara 2 dagar. Menar bulan man ser tydligare på sista bilden den på insidan under knät, är där han rivit sig som synes på översta bilden.
 
Sv: Tror ni han får ett överben ?

Kyl benet med kallt vatten för att minska omfattningen på eventuella skador eller överben.
 
Sv: Tror ni han får ett överben ?

då han är på bete och rädd för vatten är det lite svårt men kyler det med kylgel morgon och kväll, eller är inte det lika bra?
 
Sv: Tror ni han får ett överben ?

:D hej och glad midsommar.
jag skulle stryka på kyllera som kyler längre varje dag och så är det väll bara att vänta om det redan har gått ner.
ömmar han?
om han inte är halt eller öm skulle jag skritta honom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 309
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 724
Senast: Habina
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 122
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 013
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp