Tröstkramar till Zack!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tröstkramar till Zack!!

Innan vet, besök
U-Tiller

Efter vet, besök
U-Tiller

U-Tiller

Oj.. det såg inte roligt ut, vad tråkigt att dom antagligen inte gick ihopp!

Vad det en hund du tänkte köpa, eller en lek kompis?

Vi skulle släppa han och en annan hund vid "mitt" stall så hundarna kan vara lösa båda två och busa bäst de vill.

Zack visade underkastelse men "kompisen" gav sig aldrig så vi fick stoppa dom. :crazy:

Vi skulle släppa han och en annan hund vid "mitt" stall så hundarna kan vara lösa båda två och busa bäst de vill.

Zack visade underkastelse men "kompisen" gav sig aldrig så vi fick stoppa dom. :crazy:

Hemskt tråkigt det som hände, men kom ihåg till nästa gång att inte vänta ut bråket. sådant stoppar man omedelbart!

Det är väl inget med den meningen som säger att de väntade ut bråket. Släpper man ihop två normala hundar och den visar underkastelse så är det ok sen.

Såhär gick det till...

Zack lade sig på rygg, kompisen "gnabbade" lite på honom, gjorde ett uppehåll en kort stund. Men sen började han gå på han igen och då bröt vi.

Det är väl inget med den meningen som säger att de väntade ut bråket. Släpper man ihop två normala hundar och den visar underkastelse så är det ok sen.

Jag är ledsen men jag förstår inte riktigt vad du tjafsar om.

Mer än hälften av alla jag småpratat med på hundfronten menar ofta på att "hundarna ska sköta sitt" när det gäller bråk och att man ska vänta tills de slutar och gör upp själva vilket är helt fel men en oerhört vanlig missuppfattning. Att jag säger att de inte ska vänta ut bråket menar jag inte att att de skulle sära på hundarna innan bråket var igång, jag är väl medveten om att alla inte är kunniga nog att se när det hänger en smocka i luften. Men när bråket väl är igång ska hundarna inte -som många tror, få chansen att "göra upp". När TS då skriver "inte gav sig" förutstätter jag att det redan gått för långt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 617
Senast: ufot
·
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 101
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
862
Hundhälsa Väntar på återkoppling från veterinär men som vanligt vill jag höra med era kloka här inne :D Min ena hund Effie bostonterrier på 8 år...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka