Bukefalos 28 år!

Trots varningen - häst påkörd

Sv: Trots varningen - häst påkörd

Vad händer med många människor när de sätter sig bakom en ratt i ett fordon?! :confused:
Jag skulle vilja göra en avhandling om det! För beteendet är ju så sjukt att i allafall jag inte har ngn förklaring till det!
I mångas ögon, bakom en bilratt = då j-ar ska jag fram, flytta på dig för h-e, gör du inte det, skyll dig själv! Varför?????? :confused:

Och det är ju på ngt vis accepterat också eftersom så många har det beteendet! Tänk om vi skulle resonera så vid andra tillfällen när vi ska samsas flera på samma ställe, efter eget tycke och smak bara meja oss fram.
Tex om man tycker pensionären med rollator är långsam mellan hyllorna på ICA, är det ok att ta en sjujäkla fart med sin vagn, hojta i flytta dig, och hinner inte pensionären flytta sig, då mejar man på den. Inte många skulle känna det var ok!

Likaså om man kanske tycker man har bråttom, är det ok att vråla "undan" och tränga sig först i en kö? Givetvis tränger man omkull de som inte flyttar sig nog fort. Ok?

Likaså de bilförare som anser att hästar inte hör hemma på vägen, får jag också godtyckligt välja var JAG som ryttare inte anser medmänniskor hör hemma? Och är det ok med bilföraren om den är ute och går på en skogsstig där jag brukar galoppera att jag fortsätter i galopp så h*n får kasta sig av stigen eller mejas ner? För JAG vill ju fram där, och JAG anser inte att man ska gå på en skogsstig.

Så varför är det accepterat i trafiken att tänka så?

Ska tillägga att jag INTE anser bara ryttare hör hemma i skogen, jag har hjärna, jag anser alla kan samsas. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 410
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 708
  • Artikel
Hästnyheter Trots att det var länge sedan hästarna var vårt huvudsakliga transportmedel så betraktas de fortfarande fordon. Men många ryttare känner...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp