Trust bettmärke?

manhattan_2006

Trådstartare
Vad är det för bett som det står Trust på? har ett här hemma, någon som vet? Finns det någon hemsida? Bettet är blått på metallen på mundelen. Det kostade över 1000 kr iaf.
 
Sv: Trust bettmärke?

Ingen aning, men Bomber har bett med blå mundel för dyra slantar... :idea:
 
Sv: Trust bettmärke?

Jag har för mig att det finns ett märke som heter just Trust eller så är det vad de betten kallas. Jag ska tänka vidare.
 
Sv: Trust bettmärke?

Jag har en jacka som vad jag vet inte har lanserats i sverige än, men den är av märket Trust som är ett hollänskt märke (om jag minns rätt). Finns en privat återförsäljare i östergötland med en massa hästutrustning/hästfoder dom ska ha en hemsida, ska kolla upp om jag hittar den.
 
Sv: Trust bettmärke?

gammal tråd, men teun van riel säljer trust
 
Sv: Trust bettmärke?

Kan även lägga till att Trust Equestrian säljs i Sverige av samma leverantör som Kingsland. Om någon vill komma i kontakt med dem via butik, tänkte jag.
 
Sv: Trust bettmärke?

Kl
Livar upp den här tråden.

Jag är ständigt på jakt efter det perfekta bettet och har konstaterat att det enda (hittills) som passar min herre är raka tränsbett. Men nu klurar jag på om något med port skulle funka. Och så såg jag att Trust gör raka tränsbett (med olika typer av ringar) med vad de kallar "curved port", men jag tycker inte att bilderna av det ger en bra bild av hur det ser ut. Är mundelen böjd framåt som en mullen mouth? Hur hög är porten? Är det någon som har ett sådant här bett och hur har era hästar reagerat på det?
 
Sv: Trust bettmärke?

Trust har tyvärr plagierat Bomber Bits :mad:

Skillnaderna är att trust massproduceras och kan inte fås individuellt anpassade och att dom betten är otroligt tjocka där dom ligger an mot lanerna......

Med modellen Happy toungh som gjordes efter min hästs mun som orginal, så gjorde Bomber modellen så den INTE ska ge tryck på tungan utan bara på lanerna.
Men tyvärr så ger trusts plagiat tryck på tungan.

Det är inget man ser med blotta ögat men min häst känner skillnaden.......

Och det min veterinär ogillar med trust är att dom är så opropotioneligt tjocka i ändarna.

Som tur är så är inte alla hästar lika känsliga som min med betten.......
 
Sv: Trust bettmärke?

Jaha, det låter ju inget vidare. Är du säker på att de är såå tjocka, enligt vad jag kan läsa mig till ska de vara 16 mm i diameter. Och det är väl ungefär som vilket vanligt tränsbett som helst?
 
Sv: Trust bettmärke?

Jag hade ett Trust bett förra året som jag och hästen som hade det var supernöjda med!! hästen är dock såld och bettet likaså. Och mitt bett var inte tjockt! Vi hade ett tvådelat som "låste sig" och blev rakt.
 
Sv: Trust bettmärke?

Vad härligt att du var nöjd :) Tyvärr lär inte ett ledat bett funka till min, de jag har testat hittills lyfter han bara med tungan och tuggar på (och förstör sina tänder), men tack för input. Fick faktiskt kikat på några Trust-bett i butik igår och upplevde dem inte som tjockare än normalt.
 
Sv: Trust bettmärke?

Mitt Trustbett är verkligen inte tjockt, har ett rakt med tungfrihet och det är väl hellre åt det smalare hållet..
 
Sv: Trust bettmärke?

Trusts happy toungh är 60% tjockare än Bombers......

Vilket är alldeles för mycket tycker min häst. ...
 
Sv: Trust bettmärke?

Här kommer så äntligen en bild på skillnaden i tjocklek mellan Bombers orginal och Trust kopia

28379539.d45fb4d4.640.jpg
 
Sv: Trust bettmärke?

Misstänker att bombers bitet är det översta och visst ser det smalare ut, men 60 % smalare? Bombers bitet ser mer jämntjockt ut än trust bettet, som ser tjockare ut i ändarna men smalare på mitten.

Tack för intresset och bilden, mycket intressant att se hur små grejer som kan göra stor skillnad. Nu köpte jag ett trust bett till min i alla fall och han verkar trivas, men som sagt det är ändå intressant att se skillnaden :)
 
Sv: Trust bettmärke?

Bombersbettet är 10 mm tjockt längst ut där man mäter tjockleken medans Trustbettet är 16.5 mm......
Så det blir mer exakt 65% tjockare. ...
 

Liknande trådar

Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 605
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Den 31 december löper nuvarande elhandelsavtal ut. Jag håller nu på att kolla runt lite på olika bolag och se om priset skiljer sig och...
2
Svar
30
· Visningar
1 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp