tryckvagn vs eh ej tryckvagn

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Moppa123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 149

Moppa123

Trådstartare
är det en stor fördel att ha en tryckvagn i jämförelse med en rockard utan sådant?! hur använder man den på bästa sätt?
står i valet o kvalet att köpa en "vanlig" rockard eller en tryckvagn ... den senare är mycket finare men dyrare då förståss och står väldans långt bort :(
den andra står här hemma :)

Sv: tryckvagn vs eh ej tryckvagn

det beror ju lite på vad man har för träningsmöjligheter, har man dåliga är en tryckvagn ett bra komplement, har man mycket backar odyl så är det väl kanske inte det man behöver..har du en häst som du måste muskla upp är tryckvagnen bra...
en tryckvagn skulle jag ändå välja om jag stod i valet o kvalet och inte hade pengar att tänka på, för du kan ju även köra vanligt iden...jag har en protrainer...knappt använd pga olika omständigheter...

Sv: tryckvagn vs eh ej tryckvagn

va bra nu fick du upp min tankeverksamhet lite :)
jag har en till vagn, en ganska mycket tyngre så isf skulle jag ju kunna köra den om det ska gå tungt .... dessutom finns det ganska mycket backar osv här ikring.
så, mest pga pengar och lokaliseringen, så blir det nog den billigare vanliga vagnen.
tack för hjälpen! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 374
Senast: lilsan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 896
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet