Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
...fick under min skolgång på naturbruksskolan lära mig att snabbt och enkelt göra TS-prov i micron. SMART! Men, minnet är bra men kort, någon som kan uppdatera mig på hur man gör?! Vet att man tar typ 100 g grovfoder och kör i micron, men sen då....???
Jag gör så att jag väger upp 100 gram. Sen kör jag det i mikron på ganska hög värme. Jag öppnar luckan med jämna mellanrum och släpper ut fukten och vänder på provet för att få jämn torkning - passa noga - det kan lätt börja brinna. När jag tycker att det är helt torrt väger jag det igen. Om det då väger 45 gram är TS halten 45%. Jag har testat och låta det ligga på en plåt under natten för att vara säker på att det är torrt och det har inte gjort någon skillnad för mig i alla fall, det blir helt torrt i mikron!
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
Juridik & Ekonomi Jag fick en gång restskatt på 1 kr om jag minns rätt :rofl:
Betalade den ganska surt då jag tyckte att det var fånigt :rofl: (Samt att...
Trädgård & Växter Jag tror faktiskt att min lilla luftfuktare hjälper. När jag klev in i rummet häromdagen efter inte ha varit där i ett par dagar (dvs...
Trädgård & Växter Det finns en tom kruka på uteplatsen (som står mot söder) och jag funderar på om vi ska ha någon blomma i den. Men vi åker iväg till...