tuggummi under tassen

desiree

Trådstartare
min vovve har lyckats få in tuggummi emellan två tår på tassen. :crazy: han har väl gått på nåns som bara spottat ut sitt.

men min fråga är då: är det någon som vet hur kan kan få bort det?
den sitter för knöligt till för att klippa bort det tyvärr...

Senast ändrad:
Sv: tuggummi under tassen

Ja, prova! Tanken är att oljan ska funka som lösningsmedel.
Meddela gärna resultatet!

Jag köpte en fantastiskt bra klippmaskin för husdjur för 80:- på Ö&B. Den gjorde rent hus i min lurviga vofflas tassar. Det kanske kan funka annars, att raka. Sprit borde annars lösa upp tuggummit. Ta T-röd, glöm dock inte att skölja tasssen ordentligt efteråt eftersom T-röd smakar f*n.

olja fungerade utmärkt! :bump:

gick rätt fort att få bort det också, iofs fick jag inte bort varje gnutta men iaf det stora hela så han slipper en klump under tassen.

tack för tipset! :bow:

Ahh, vad roligt att ha kunnat hjälpa till! :banana:

:angel: Tänk vad man kan få nytta av kemilektionerna ändå :p :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 455
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
199
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 044
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 526
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka