Bukefalos 28 år!

tuggummi under tassen

desiree

Trådstartare
min vovve har lyckats få in tuggummi emellan två tår på tassen. :crazy: han har väl gått på nåns som bara spottat ut sitt.

men min fråga är då: är det någon som vet hur kan kan få bort det?
den sitter för knöligt till för att klippa bort det tyvärr...
 
Senast ändrad:
Sv: tuggummi under tassen

Ja, prova! Tanken är att oljan ska funka som lösningsmedel.
Meddela gärna resultatet!
 
Sv: tuggummi under tassen

Jag köpte en fantastiskt bra klippmaskin för husdjur för 80:- på Ö&B. Den gjorde rent hus i min lurviga vofflas tassar. Det kanske kan funka annars, att raka. Sprit borde annars lösa upp tuggummit. Ta T-röd, glöm dock inte att skölja tasssen ordentligt efteråt eftersom T-röd smakar f*n.
 
Sv: tuggummi under tassen

olja fungerade utmärkt! :bump:

gick rätt fort att få bort det också, iofs fick jag inte bort varje gnutta men iaf det stora hela så han slipper en klump under tassen.

tack för tipset! :bow:
 
Sv: tuggummi under tassen

Ahh, vad roligt att ha kunnat hjälpa till! :banana:

:angel: Tänk vad man kan få nytta av kemilektionerna ändå :p :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 248
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
767
Senast: Josefineeee
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp