Sv: Tuggummi

Ett otuggat: Ja! Tuggummin innehåller artificiella sötningsmedel som kan orsaka insulingschock. Kontakta veterinär!

Ett utspottat längre tuggat tuggummi är inte lika farligt, men antagligen inte nyttigt.

Senast ändrad:

Skulle hunden fått i sig flera tuggummin (med Xylitol) så ge vanligt socker som första hjälpen (så att insulinet har något att bryta ner) och bums iväg till vetten.

Tuggade tuggummi har mina hunnit suga i sig i stor mängd trots stenhårt förbud från mig... ingen av dem har skadats på något sätt av detta.

Otuggade har du fått svar på. Jag visste inte att xylitol var riktigt så farligt, men man lär sig varje dag!

Liknande trådar

Övr. Barn Det är bara att inse, jag måste hitta ett tuggummi som är OK för barn/ungdommar… Men vad finns på ICA, COOP, Willys, City Gross mm som...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: 95johsv
·
Hundhälsa Min hund som är 4 år, har diagnostiserats med början till spondylos i ryggraden, diskbråck i halsryggen, missbildat revben och även en... 2
Svar
23
· Visningar
4 675
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp... 2
Svar
21
· Visningar
1 816
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hundgodis kan ju lukta en del, och i mitt fall så får mina hundar t.ex. frolic om vi tränar hemma - vilket gör att händerna efteråt...
Svar
12
· Visningar
877
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka