Tunnare vintertäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ior78
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 885
I

Ior78

Letar efter ett tunnare vintertäcke som passar när det är bara någon minus grad.Vad rekomenderar ni för täcke? Under 200g, andas och vattentätt. Alla man hittar ligger på minst 200g.

Sembo har flera olika foder i sina täcken. Bl.a. har de något täcke som har 150 g fyllning och de andas förstås. Sök här på annonssidorna efter Sembo.

Jag har ett treadstonr med halvhals och bogveck och 100 grams fyllning. Det är vattentätt oxå. Tycker att de funkar jättebra, har köpt de på eko!! :)

Threadstone är bra täcken med en del trevliga funktioner. Tycker att det är bra täcken men de passar tyvärr inte min häst alls.

Horsepower Allround funkar i alla fall på min häst, men det är ju olika från häst till häst. Min lilla plutt är inte så frusen av sig så det här täcket kanske blir för kallt för din häst. Det kan jag inte svara på.

MVH/ Zanna :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
757
Senast: jemeni
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
502
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?