Tup*erwares nappflaskor?!

J

Jenza

Har precis köpt två nappflaskor från dom.. Efter ca en vecka försvann markeringarna/texten på flaskorna. Skulle lämna tillbaka dom o fick då höra att jag inte fick ha dom för varmt??? Va undrade jag.. -:Ja du har väl diskat dem i diskmaskin eller haft den för länge i mikron.. -:Eh nee sa jag har ingen diskmaskin o har bara haft dom i några sek i mikron.. Om man ska väl ändå kunna ha dom i en diskmaskin?? Eller?? Ne det va då dom svarade att jag haft dem för varmt.. Fattade ingenting..

Någon som har/haft dom flaskorna.. Hände samma sak för er??
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

först - man FÅR skriva ut produktnamnet.

sen - jag skulle aldrig acceptera nappflaskor som inte går att koka
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Köpte en flaska för 5 år sedan (till dottern)
Jag tror markeringarna är kvar, säker är jag inte för flaskan bor hemma hos mina föräldrar pga att jag inte gillade flaskan.
Det är så mycket pinaler som ska på plats innan man kan använda den & sugnappen som var med slängde jag åt :devil: ( <--där han bor)
Så enligt mig så blev det bortkastade pengar när jag köpte den.

Dock gillar jag den andra pipmuggen med handtag som finns/fanns & barnmatskålen.
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

inte varit med om samma eftersom jag är barnlös :angel: men, typperware brukar väl ha livstids garanti på sina grejjer, och alla brikar väl gå att köra i diskmaskinen! Det har då mamma alltid gjort med alla hennes TWsaker...
Verkar ju vansinnigt korkat om barnsaker inte tål värme... Som ameo säger, de skv aäl gå att koka!
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

först - man FÅR skriva ut produktnamnet.

sen - jag skulle aldrig acceptera nappflaskor som inte går att koka

Hehe oki va inte säker =)
Fast jag kokade mina eftersom jag inte visste det.. För jag trodde det va en sjklarhet att man kokade nappflaskor..Men tydligen inte enligt dom. Så dom e skit enligt min mening ;)
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Köpte en flaska för 5 år sedan (till dottern)
Jag tror markeringarna är kvar, säker är jag inte för flaskan bor hemma hos mina föräldrar pga att jag inte gillade flaskan.
Det är så mycket pinaler som ska på plats innan man kan använda den & sugnappen som var med slängde jag åt :devil: ( <--där han bor)
Så enligt mig så blev det bortkastade pengar när jag köpte den.

Dock gillar jag den andra pipmuggen med handtag som finns/fanns & barnmatskålen.

Joo min syrrans kompis köpte också för typ 6 år sen el nått. Men dom har gjort om dom sen dess tror jag.. För hennes text höll också..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

inte varit med om samma eftersom jag är barnlös :angel: men, typperware brukar väl ha livstids garanti på sina grejjer, och alla brikar väl gå att köra i diskmaskinen! Det har då mamma alltid gjort med alla hennes TWsaker...
Verkar ju vansinnigt korkat om barnsaker inte tål värme... Som ameo säger, de skv aäl gå att koka!

Jo jag har också massa saker från tupperware som har funkat utmärkt men inte dom här.. O tycker också det e korkat..


Fick höra av min mammas kompis att det hänt samma sak för dom o hon hade hört andra som haft samma problem. Så det e nog dålig kvate på texten..
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Vad står det i skötselråden då? Står det där att de ska gå och värma i micro, diska i maskin osv så ska det såklart funka. Annars har du väl läst slarvigt.
Sen tycker man ju förstås att det borde gå att göra båda sakerna men det är ju en helt annan sak.
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Men flera av deras grejer får man ju inte micra om man vill kunna nyttja garantin. Dvs de säger att de ej är microsäkra men mina vänner säger att de micrar allt från Tupperware utan problem. Diskmaskin vet jag ej vad de säger om.
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Nej, och då får man gilla läget. Jag micrar alla mina tupperwaregrejer utan problem men skulle jag få problem får jag då också strunta i garantin.
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Det står inte någonting om att dom inte får diskas i diskmaskin o så vidare.

Antingen har jag o dom andra gjort någe fel. Vad det än skulle kunna vara eller nått. Gör juh samma sak me mina andra nappflaskor.. O dom e lika som från början. Nepp tacka vet jag mina "billiga" nappflaskor som håller för allt!! :d:banana:
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Står det att nappflaskan ska tåla diskmaskin och micro ska den också göra det och då ska du kunna utnyttja garantin eller reklamera den :)
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Det står ingenting om skötselråd (???) faktist men det står att man kan ha den mikron.. Men känner att jag faktist struntar i reklamera flaskorna kommer ändå inte använda dom någe mer.. Ne har varit nöjd med alla andra grejer jag har köpt av dom.. Men flaskorna går bort.
Skulle bara vilja veta om nån har lyckats få sin text o sitta kvar ;):)
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Det står ingenting om skötselråd (???) faktist men det står att man kan ha den mikron.. Men känner att jag faktist struntar i reklamera flaskorna kommer ändå inte använda dom någe mer.. Ne har varit nöjd med alla andra grejer jag har köpt av dom.. Men flaskorna går bort.
Skulle bara vilja veta om nån har lyckats få sin text o sitta kvar ;):)
jag är ingen tupperwaremänniska, men på andra produkter brukar det finnas inpräglade symboler på undersidan som talar om vad det ska tåla - vilka symboler kan du hitta?
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Ska rota fram flaskan... Nepp hittar ingenting.. O har läst informationshäftet säkert tre hundra gånger nu för att jag inte ska missat nått.. O det står juh ingenting om man inte får koka den eller diska i diskmaskin el nått sånt.
O man kan väl inte tillvärka en flaska som man inte får koka eller diska i diskmaskin med.. Ne usch då vill väl ingen köpa den?? Det e väl en sjklarhet att koka flaskan det första man gör innan barnet använder den.. Tycker jag iallafall. Men, men.. Kanske skulle försöka få tag i nån "högre" position o se vad dom säger.. Skulle kanske va lite intressant :rofl:
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

kontakta tupperware centralt, utan att säja något om bakgrunden, och fråga dem ifall nappflaskan går att koka....
tycker jag är en jättebra idé!

om de svarar att det går, DÅ kan du berätta ditt ärende, både att flaskan inte överlevde det och att säljaren dessutom idiotförklarade dig för att du hade kokat den
om det inte går att koka den tycker jag du ska ifrågasätta dem starkt, för hur sjutton kan man marknadsföra en icke kokbar nappflaska?
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Hehe.. Jo det sa min mamma också.. Hon skulle försöka få fram ett nr till dom. Hittar inget sj =/
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Jag har en Tupperware nappflaska. Fast den är inhandlad för sisådär 5 år sedan. Jag är JÄTTEnöjd med den. All text är kvar och jag tycker den hade en helt överlägsen funktion jämfört med övriga flaskor som fanns då.

Jag har diskat den i maskin sisådär tusen gånger eller så och kört den i mikron lika många gånger. Dock bara kokat den enstaka gånger eftersom jag inte hade den till spädbarn utan bebis.

Håller med om nappen dock som någon påpekade. Den använde vi aldrig, föredrar de anatomiska napparna samt pipen som var med flaskan.
 
Sv: Tup*erwares nappflaskor?!

Jo jag tycker/tyckte också att dom var bra i själva funktionen o så.. Men less på att texten försvinner. Jag har då bara kokat min o diskat den för hand (har ingen diskmaskin) o använt den i mikorn. O det ska dom väl ändå tåla ;)
Men som jag skrev tidigare. Dom har nog gjort om dem lite sen dess.. För det e juh inte bara för mej texten försvann..Utan har fler o fler som säger det :confused:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
247
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 501
Hundhälsa Hej! Har en 6 årig chihuaua kille som fått ta bort tänder 3 ggr och klarat narkosen bra. Förra veckan skulle han ta bort igen och...
Svar
7
· Visningar
1 581
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 527
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Få in träning i vardagen
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp