Turkost på fux

Sv: Turkost på fux

De haaar jag. :P På min lilla fux.
Jag har de ljusgula och illgula och så har jag den ljust turkosa, inte den petrolfärgade. Det är skitsnyggt på min. Men han har ju så ljus man, så han har ju lite annan färg än din. Och så har jag ju svarta lädersaker.

Jag tycker ljusgult är skitfint på fuxar. Ljusgult, creme och ljust turkost är nästan finast på den, utöver vitt så klart.

Jag väntar spänt på Eskadrons höst/vinter-kollektion, undrar vad det blir.:D

aah nu blir jag avundsjuk..:D

mm ljusgult tror jag blir jättefint. men lemonfärgen är nog lite för skarp för min, det från toffee/yellow kollektionen vore perfekt.:d får fortsätta spana på ebay...

jag har ju mörkbrun sadel o träns, så petrol/schoko kollektionen borde matcha perfekt till det.

du har inte några bilder på din lilla sötis i sina kläder? :)

BR har ju ett ganska mörkt brunt (typ choklad) med turkos kant. Ruggigt snyggt :love::love:

Ja, och så har vi en orange/rost och ett silver ocksåp som är fint. Men det fanns inga lindor till i serien. Så det får vi hitta från någon annan stans.

Jag har någon nästan sjukligfablesse för just Eskadron. Jag blev kallad Eskadrons-feak av ägaren till min lokala hästshop. :P Det har blivit en del sånna saker genom dem.:angel:

Tyvärr är det dåligt med bilder. Men det kanske går att åtgärda inom kort om du vill. Dessvärre borde alla Eskadron-seten tvättas nu. Jag ska ta tag i det vilken dag som helst.:angel:
Känner mig lite sliten just nu.:crazy:

Jag tror den ljusgula skulle bli jättefin på din. Och det Petrolfärgade med. Men jag är personligen svagare för gult.
Den illgula råder det delade meningar om hur snygg färgen är i stallet. Vissa älskar och andra hatar, inte mycket mitt emellan.
Tyvärrär det schabraket lite för litet. Det är samma modell och strl som alla mina andra. Men ändå är det en dm mindre än övriga. Alla Eskadron-schabrak som jag har är samma modell och strl, men varierar i faktisk storlek med några cm. Väldigt märkligt! Och irriterande!

Tror fö att den turkosa kollektionen skulle vara snygg med på din. Den ljusa som heter sky eller ngt sånt.

O huvaligen de va inte snyggt! :crazy:

Jag kanske är gammalmodig men min fuxa ska ha svart, vitt, marinblått och till viss del grått och brunt som sina färger ! :D Självklart skall all utrustning (så långt det går) ha mässingspännen och mässingsdetaljer!) :love:

Jag har sett ett brunt Mia´s med turkos kant, riktigt snyggt! :d Men jag köpte ett blått med beige kant istället, för jag vågade inte chansa på det turkosa. Men det blir kanske det också! :love:

Diana

Den som är nu menar du? Har kollat lite på den men på vissa bilder så ser färgen ut som vanlig ljusblå och på andra så ser den turkos ut.. Har du sett den irl? :)

Diana; ja just det, Mias tänkte jag inte på! :idea:

Aprilia; jag letar för fullt hehe.;)

Nej, inte det som är nu. Det som var förut som verkligen är turkost. Jag ska till stallet ikväll. Kan kolla vad mina sånna lindor heter. Schabraket är skitigt. Så det blir tyvärr ingen bild på ponnyn i det.
Men det är en snygg ljus turkos. Hade för mig att den hette Sky, men om nuvarande heter det så minns jag fel. Den som är nu under vår/sommar är hyfsat ljust blå.

VArför gör du inte ett eget från Scarpati eller RG? Så mkt dyrare är ju iaf inte Scarpatischabraken... Där kan du ju välja nyanser exakt!

Jag har ett Chokladbrunt med orande och turkos passpoal... Men det är något annat märke på det från tyskland.. Equipefaishon eller nåt...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 155
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
493
Senast: Santoxen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka