Tusen frågor...

L

LeGrandé

Undrar vad det kostar att plocka ut sin B-tränarlicens och ifall den håller ett kalenderår eller ett år från det man betalar den?

Tänkte också på hur lång tid det tar att få den?

Och en sista, får man kvala för monté i "montékval" eller måste man fortfarande "sulkykvala"?
 
Sv: Tusen frågor...

B-tränarlicensen kostar 1750 kr per kalenderår. (är inkl försäkring) TROR dock att den är billigare om man löser ut den mitt på året, men är ej säker..

Man går en kurs på sin hemmabana, kommer ej ihåg hur många gånger det var. Men det är olika teori delar man går igenom först och så ska man visa att man kan sela och värma en häst på bana. Tog för mig 1-2 månader ungefär. Men är nog olika på hur noga banorna är.

Man kvalar i montékval...

Hoppas du blivit lite klokare....=)
 
Sv: Tusen frågor...

acrazyone skrev:
TROR dock att den är billigare om man löser ut den mitt på året, men är ej säker..

Löser du ut licensen nov/dec så innefattar den även nästa kalenderår, men även där kan det finnas undantag, beroende på hur snälla banorna är
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 184
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 033
Senast: MiaMia
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 412
Senast: Paddington
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 378
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp