Tuva har ont

Lucifer gick på onsior dagligen i drygt två år innan han somnade in av andra orsaker.
Han hade kraftiga artros och var även något överviktig. Med onsior mådde ha riktigt bra och jag lyckades samtidigt banta ner honom till bra hull, när han kunde röra på sig bättre.
Han hade vad vi såg inga biverkningar alls av onsior. Däremot blev han dålig av metacam, det redan efter ca 3 dagar, magen slogs ut totalt av det.

Så jag personligen tycker det är värt att långtidsbehandla med onsior om katten i övrigt mår bra. Lucifer fick två riktigt fina år, var emellanåt som en kattunge igen vid 11-13 års ålder 😺
 
Inte bra. Inte bra alls. Spondylos, artros och förmodligen TR.
Velade länge mellan avlivning och behandling.. Kom fram till att vi testar att behandla. Hjälper det inte får hon lämna oss.
Så tufft! Hoppas behandlingen fungerar bra :heart
 
Inte bra. Inte bra alls. Spondylos, artros och förmodligen TR.
Velade länge mellan avlivning och behandling.. Kom fram till att vi testar att behandla. Hjälper det inte får hon lämna oss.

Min gammeltanta hade också flera olika potentiella smärtkällor på slutet. I två år fick hon onsior och både åt och skuttade som vanligt. När det verkade som att medicinen inte längre hade tillräcklig effekt gjorde vi inget mer för att utreda utan hon fick gå vid värdiga 18 år.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Släppte ut katterna som vanligt i morse och dom kutade genast ner till stallet som vanligt, trots att det regnade så ville dom ut...
Svar
3
· Visningar
2 079
Hästvård Jag har redan skrivit hyllmeter efter hyllmeter om min otursfågel till häst här på buke så en del av er känner kanske igen min historia...
2
Svar
29
· Visningar
3 324
Senast: Reebok
·
Trav För att inte förstöra stallys tråd mer än jag redan gjort startar jag en egen. Jag hoppas vi kan ha en saklig diskussion där vi håller...
Svar
11
· Visningar
1 567
Senast: solros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp