Tv via fiber?

Urigurien

Trådstartare
Jag ska flytta till ett hus med fiber och känner mig vilse i utbud och villkor... Bredband är ju rätt tydligt en prisfråga (väl?) men sen ska vi ha lite tv också...

Kan ni rekommendera nåt upplägg med vettigt pris, bindningstid etc? Vi vill bara ha ett tiotal kanaler, typ 1-7 och kanske nåt mer som bonus.

Eller ska man tänka på mer än hastighet för bredbandet också, har de olika modemen olika räckvidd t ex? Vill kunna surfa ute i trädgården och friggeboden.
 
Jag ska flytta till ett hus med fiber och känner mig vilse i utbud och villkor... Bredband är ju rätt tydligt en prisfråga (väl?) men sen ska vi ha lite tv också...

Kan ni rekommendera nåt upplägg med vettigt pris, bindningstid etc? Vi vill bara ha ett tiotal kanaler, typ 1-7 och kanske nåt mer som bonus.

Eller ska man tänka på mer än hastighet för bredbandet också, har de olika modemen olika räckvidd t ex? Vill kunna surfa ute i trädgården och friggeboden.
Om du har fiber så är TV en självklarhet väl?

Jag har möjlighet till TV, nyttjar telefon och internet. Vi har 100/100 och det räcker finfint.

Jag hantar att det helt enkelt är enklast att kolla vilka som kan leverera till dig och välja den som ger bäst pris och villkor? Görs lätt på hemsidorna
 
Jag hantar att det helt enkelt är enklast att kolla vilka som kan leverera till dig och välja den som ger bäst pris och villkor? Görs lätt på hemsidorna

Tack 👍 Jag hade bara hoppats att nån hade ett superbra tips, men jag kan naturligtvis leta runt själv 😊
 
steg 1 är att ta reda på om det är öppen fiber eller ägd av operatör
vår ägs av en telefonoperatör så vi är låsta till dem, har haft fiber i över 12 år och frånsett första halvåret när allt var nytt även för operatören så fungerar det klockrent
innan du väljer kolla upp så mycket som möjligt hur kundtjänst fungerar
 
Vi har rätt nyligen fått fiber och valde faktiskt att strunta i vanligt tv-paket och köpte cmore och Netflix istället och en chromecast (har ingen modern smarttv). På cmore finns kanalerna vi oftast använder plus att vi hade Dplay sen innan. Nöjda med detta so far :)
 

Liknande trådar

Äldre Jag försöker ta steget över i den digitala tidsåldern och har fått fiber-bredband indraget i kåken. Nu öppnar sig möjligheter att lämna...
Svar
5
· Visningar
2 820
Senast: skiesabove
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 385
Senast: Inte_Ung
·
S
IT & mobiler Nån som vill förklara för mig vad det innebär, dvs vad som är skillnaden mot att ha vanlig kabel-TV. Behövs det fortfarande en...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Bedeviler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp