Sv: TV4 Sporten anmäls för Kanon & Kalkon
*KL
+ att det i den ovan nämnda artikeln skriven av en annan sk journalist återigen står att barnen tömde sina spargrisar för att få ihop pengarna...
En begåvad journalist hade nog använt en annan formulering...något is stil med "hästfolk i alla åldrar" eller både "barn och vuxna ridsportintresserade" etc.
Det är nog bara att inse att det sticker i ögonen på herrarna sk journalister att:
1) ridsporten är större än de tror
2) det finns andra sporter än fotbollen med duktiga utövare (gäller även andra minoritestsporter) som förtjänar uppmärksamhet
3) intresset är så pass stort att man lyckas med en sådan insamling (jag skulle vilja se de sk fotbollsfans som cashar upp för att köpa in en spelare på toppnivå för favoritklubbens fotbollslag)
4) de tvingas krypa till korset och faktiskt rapportera om framgångar, wc-segrar osv för "hästnördar" (ve och fasa!) och kanske också lära sig något nytt?!
Personligen så tycker jag det säger mer om dessa herrar än om något annat.... Insamlingen i sig måste ju tydligen ha varit nog så provocerande om de inte kan rapportera något annat än gnäll och oriktiga uppgifter?
Min högst personliga åsikt är att det förmodligen hade varit bättre att låta bli att anmäla inslaget, det tjänar inget till och är i mitt tycke endast denne sk journalists personliga åsikt. Det stör mig dock att det baseras på uppgifter som inte stämmer (lite faktakoll borde det ändå krävas eftersom det sänds i ett sk seriöst program). Förstå vilket liv det hade blivit om han istället sagt något oriktigt om Zlatan...