TV4 Sporten anmäls för Kanon & Kalkon

Sv: TV4 Sporten anmäls för Kanon & Kalkon

Men gud så överjävla löjligt att anmäla det. Herregud. Där rök mitt eventuella hopp om mänskligheten.

Håller med. Jag är med i Mrs Medicott-gruppen på FB och herregud, folk är ju helt rabiata. Skäms fan över att tillhöra "hästfolket" ibland.

Jag var tvungen att gå in där och läsa nu, jisses alltså! Det här känns ju verkligen som ett fantastiskt tillvägagångssätt för att göra ridsporten mer accepterad i sportsammanhang och få folk att ta utövarna seriöst. Eller hur det nu var. Herregud igen.

Jag tycker det är bra att det pratas om ridsporten. All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet heter det.

Jag kan inte låta bli att jämföra med en annan debatt som varit nu senaste veckorna och det är ju acceptansen av ett fritt bögsverige. Det var lika rabiat i början men idag är det ju än mer accepterat.

Jag tycker också det är överdrivet att anmäla men varför ska ridsporten stå ut med idiotiska mediainslag som inte ens är sanna, när det äntligen pratas lite ridsport?

Jag blev jätteglad när de rapporterade Malin Baryards resultat från WC-hoppningen på tv4-sporten när det var, var det förra helgen?
:)

Jag tycker man ska ha faktabaserade inslag på teve även om det är ett kalkon-inslag.
Jag undrar vilket barn det är som "stått över" sin månadspeng? Någon som vet?

Jag tycker det är bra att det pratas om ridsporten. All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet heter det.
Vad bra, då är det väl jättebra att TV4 uppmärksammade ridsporten på sitt sätt?

Jag kan inte låta bli att jämföra med en annan debatt som varit nu senaste veckorna och det är ju acceptansen av ett fritt bögsverige. Det var lika rabiat i början men idag är det ju än mer accepterat.
Säg inte att du precis gjorde den jämförelsen jag tror att du gjorde.

Jag tycker också det är överdrivet att anmäla men varför ska ridsporten stå ut med idiotiska mediainslag som inte ens är sanna, när det äntligen pratas lite ridsport?
För att precis alla andra sporter och utövare vid något tillfälle hånas/förlöjligas/kritiseras/parodieras på samma sätt? För att TV4s kanon/kalkon är ett sådant sorts inslag?

Jag blev jätteglad när de rapporterade Malin Baryards resultat från WC-hoppningen på tv4-sporten när det var, var det förra helgen?
Jamen se där, varje gång "när det äntligen pratas lite ridsport" behöver ridsporten inte "stå ut med idiotiska mediainslag".

Jag tycker man ska ha faktabaserade inslag på teve även om det är ett kalkon-inslag.
Jaaa, bort med humor och satir och bitsk kritik och se till att allt som görs någonsin om alla ämnen och områden och människor och företeelser är faktabaserat och gud nåde om någon känner sig kränkt eller felaktigt framställd!

Jag undrar vilket barn det är som "stått över" sin månadspeng? Någon som vet?
Ännu en gång: Kanon/kalkon är inte grävande, djup, seriös journalistik. Har aldrig varit.
(Men med det sagt har jag sett allra minst en "nawwww"-artikel om någon unge som ville ge sin veckopeng till hästen.)

Senast ändrad:

*KL
+ att det i den ovan nämnda artikeln skriven av en annan sk journalist återigen står att barnen tömde sina spargrisar för att få ihop pengarna...

En begåvad journalist hade nog använt en annan formulering...något is stil med "hästfolk i alla åldrar" eller både "barn och vuxna ridsportintresserade" etc.:angel:

Det är nog bara att inse att det sticker i ögonen på herrarna sk journalister att:
1) ridsporten är större än de tror
2) det finns andra sporter än fotbollen med duktiga utövare (gäller även andra minoritestsporter) som förtjänar uppmärksamhet
3) intresset är så pass stort att man lyckas med en sådan insamling (jag skulle vilja se de sk fotbollsfans som cashar upp för att köpa in en spelare på toppnivå för favoritklubbens fotbollslag)
4) de tvingas krypa till korset och faktiskt rapportera om framgångar, wc-segrar osv för "hästnördar" (ve och fasa!) och kanske också lära sig något nytt?!

Personligen så tycker jag det säger mer om dessa herrar än om något annat.... Insamlingen i sig måste ju tydligen ha varit nog så provocerande om de inte kan rapportera något annat än gnäll och oriktiga uppgifter?:devil:

Min högst personliga åsikt är att det förmodligen hade varit bättre att låta bli att anmäla inslaget, det tjänar inget till och är i mitt tycke endast denne sk journalists personliga åsikt. Det stör mig dock att det baseras på uppgifter som inte stämmer (lite faktakoll borde det ändå krävas eftersom det sänds i ett sk seriöst program). Förstå vilket liv det hade blivit om han istället sagt något oriktigt om Zlatan...

Senast ändrad:

Underbart!!

Man ska inte få hoppa på folk offentligt och hänga ut o förlöjliga samt påstå falska saker.
HORRIBELT när folk tycker att offentlig uthängning och hån av en person+familj är okey.

Måtte han bli fälld!

Senast ändrad:

Underbart!!

Man ska inte få hoppa på folk offentligt och hänga ut o förlöjliga samt påstå falska saker.
HORRIBELT när folk tycker att offentlig uthängning och hån av en person+familj är okey.

Måtte han bli fälld!

Jag har ju bara läst ridsports länk, men jag ser inget oriktigt i det hela ?
Det är ju så det har gått till... Barn har skänkt sina spargrisar mm ... Hur ska han kunna bli fälld för att han tycker det är "onödigt" ?

Jag skulle (och gjorde inte heller) betala för nån annans häst på det viset som nu gjorts.. BRA hästar finns det MINST 13 på dussinet... Till betydligt mindre pengar.. Ser inte alls det "vackra" i att en massa (korkade) människor betalat för en annans häst ...

Det är ju så det har gått till... Barn har skänkt sina spargrisar mm ... Hur ska han kunna bli fälld för att han tycker det är "onödigt" ?

Jag skulle (och gjorde inte heller) betala för nån annans häst på det viset som nu gjorts.. BRA hästar finns det MINST 13 på dussinet... Till betydligt mindre pengar.. Ser inte alls det "vackra" i att en massa (korkade) människor betalat för en annans häst ...

Kolla gärna upp klippet och sätt er in i fakta kring vad som har hänt först!

Hmm hitta gärna en häst som vunnit unghäst VM och är högt placerad i World cup som är 8 år och nyligen EM - kvalad till betydligt mindre pengar eftersom det går 13 på dussinet av dom. Jag köper gärna ett par då nämligen!!

Senast ändrad:

Tror knappast det sägs något oriktigt om Zlatan eftersom dels det tas reda på fakta först och dels att journalisterna skulle bli idiotförklarade om felaktiga antaganden om Zlatan hade nått ut.

När det gäller ridsporten är det inte så noga vad som är sant eller inte.. uppenbarligen!

Underbart!!

:bow::bow:

Nä fattar inte heller hur folk kan tycka det är okey!

*Kl*

Slänger in Saras svar här. Så kan folk få se hur hon ser på det hela.

Hej alla omtänksamma varma vänner!!! Har uppfattat att det finns stor okunnighet ute hos våra vänner i media, men det är inget nytt. Det är också ngt vi får leva med tyvärr, vi kan bara på nytt informera och uppdatera de okunniga på ett informativt och positivt sätt. I ett så öppet media som internet är kan man också lära sig vilka som är ens vänner och vill väl o även vilka, som ofta inte ens vågar framföra sin mening med rätt namn, står i skymundan o sticker kniven i ryggen på en. Så är det tyvärr överallt. Det som är positivt är att så länge det talas om en person, är den intressant. De som inte kommer på ngns läppar är inte intressant för media eller andra "skvallertanter". Jag tycker det är mkt synd om min och min mans familj att bli kränkt i media på det här sättet, de är vanliga knegare som alla andra, som hankar sig fram, men som brinner för hästar o för sporten. Jag tycker vi gör som Grynet säger VI TAR INGEN SKIT o de som vill göra oss illa behöver vi inte befatta oss med!!!!!
Vill också meddela att Bigsy njuter av lite lugnare tider o får strosa i skogen på härliga turer tills träningen sätts igång på allvar i december igen. Vi hoppas att under denna veckan få all pappersexercis avklarad, sedan får vi planera o diskutera Bigsys framtida planer o titta i FEIs tävlingskalender. Det ska bli roligt!!!
Många kramar, Sara

Jag tror knappast han blir fälld, men lite får han också tåla ;)

Jag tror nog föremålet för kalkonen kan hantera detta, men jag tycker ändå det var en felaktig sågning gentemot dem som faktiskt ville hjälpa till att samla. Ska de känna sig som kalkoner:confused:

Det visar väl ändå på hur mkt hästfolket uppskattar den spänning och fantastiska framgång som OS i fälttävlan var? Nu kanske vi kan få mer tid i tv för hästsport vid större mästerskap :idea:

Bara för att andra inte använder sina pengar till samma som du, måste de väl inte vara korkade? Förmodligen finner de ett intresse i detta, även om inte du gör det?

*delvis kl
Som sagt jag skulle vilja se den journalist som vågade behandlada Zlatan (eller någon annan från landslaget för den delen) på samma sätt som de behandlar Sara & ridsporten.

Men tydligen är det ok i tv-världen att sända ett inslag utan att faktakolla så länge det handlar om vad som anses (i Sverige iaf) vara en tjejsport och ingen riktig sport. Och sen passar man också på att håna de som blir upprörda och är förvånad över att folk reagerar. Snacka om firma noll koll.

Jag måste säga att jag är lite förvånad över att ingen på redaktionen reagerade på inslaget och att det inte krävs att man åtminstone har torrt på fötterna som journalist (dvs faktiskt vet vad man pratar om och har kollat fakta) -jag trodde nämligen det var ett krav på seriös journalistik och jag anser att sportprogram ska vara seriösa.

//LillaGubben

Kolla gärna upp klippet och sätt er in i fakta kring vad som har hänt först!

Vilka fakta syftar du då på ?
Att han tycker att folk är korkade ? Det är inga fakta det är hans ÅSIKT !
Att Sara tar åt sej för att hon inte vill att folk ska känna sej korkade är hennes åsikt... Jag tycker nog som reportern oavsett... Dvs att det var skitsmart av Sara att få hela ridsportssverige att betala en häst åt henne... MEN hon hade överlevt utan hästen också..

Zlatan har blivit hånad MÅNGA gånger. Till & med hans utseende har varit skämt i TV.
& inte bara utseende utan hans personlighet och gör han dåligt ifrån sig så trycker man ner hans prestationer.
Alltså, vill man försvara Sara & ridsporten så fine, gör det, men säg inte att alla inom fotboll har det så jäkla bra, för det har dom fan inte.

Jag tycker det är mkt synd om min och min mans familj att bli kränkt i media på det här sättet

:rofl:

Jag dör. De är kränkta. Stackars.
Det är ju bara att konstatera att det är en jävla tur att de inte är anhöriga till någon känd lagsportspelare och ännu hellre någon som tabbat sig/inte levt upp till förväntningarna i en större match, då hade väl stämningarna haglat.

Herregud så pinsamt. Nu tror alla andra sportutövare att vi inte bara är bortskämda hela gänget, vi har även pinnar uppkörda i rövarna. Herregud.

*fosterställning i duschen*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Stora Wäsby Fältrittklubb fick häromveckan träning och inspiration från världseliten. Sara Algotsson Ostholt, med OS-silver på cv:et...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens upprop #visparkarbakut har undertecknats av 1089 kvinnor. Nu ställer sig flera landslagsryttare bakom uppropet – och...
Svar
0
· Visningar
478
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Inför söndagens banhoppning har Sverige slagläge på EM i fälttävlan. Sara Algotsson Ostholt ingår i laget som kan ta medalj - och har...
Svar
0
· Visningar
426
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev succé för det svenska laget på EM i fälttävlan. Redan inför Sara Algotsson Ostholts avslutande ritt var en medalj i hamn. Och...
Svar
0
· Visningar
495
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025