Två frågor:

MiniLi

Trådstartare
- Facebook har ändrat hur bilder visas. Förut kunde man högerklicka och "kopiera bildwebadress" om man ville länka till bilden, men nu går inte det. Finns det något annat sätt man kan länka till bild därifrån nu?

- Jag använder google chrome, ibland hänger inte det riktigt med. Uppdateringar på vissa sidor görs inte eller kommer långt senare, använder jag explorer så är sidorna uppdaterade. Varför? Kan man göra något åt saken?

Sv: Två frågor:

Du har ju alltid en public länk längst ner på album eller bildsidan på Facebook (till dina bilder).

Men det är väl bara en länk till hela albumet?

Och funkar den länken om jag vill att bilden ska synas direkt i mina inlägg?

Nej inte längre.
Nu när jag högerklickar finns följande val:
Bakåt
framåt
hämta igen
spara som
skriv ut
översätt till svenska
visa sidkälla
visa sidinfo
granska komponent

Ok, men då beror det på din webbläsare, det ska finnas en Kopiera bildwebbadress där när du högerklickar på bilden.
Jag trodde att FB hade gjort så att man inte kunde visa upp jpg-bilder utanför FB, då kan man ju istället länka till bildens sida...

Det andra problemet har jag märkt av nåt liknande på, tex på unt.se så blir bilderna iblandad ordning när man går in med Chrome. Kan bli otroligt lustigt ibland, men när man sen uppdaterar så ordnar det upp sig ;)

Senast ändrad:

Testade med explorer nu och då fanns det andra val när jag högerklickade. Inte kopiera bildwebadress men egenskaper där man kommer åt bildens adress. Inte lika smidigt som förut dock..

Och jag vill ju kunna använda chrome! Varför beter sig chrome konstigt i vissa situationer?

Antagligen för att utvecklarna av sidor låser sig i sin utveckling till vissa webläsare, tex sj.se som länge behövt ha specialvägar för att komma åt köpdialogen för Chromeanvändare. Nu tror jag att det ska funka dock.

Om det är problemet på Facebook vet jag inte, kan kolla när jag är hemma.

Det beror antagligen på att du inte högerklickar på själva bilden (eller att ett element råkar dölja bildelementet) :)

Senast ändrad:

jag har samma problem sen bilderna började visas "framför" sidan, man går liksom inte in i albumet längre. har provat klicka på hela jäkla bilden utan framgång. :p

Jo, det är samma för mig. Är det något unikt för Chrome, för de visas inte på samma sätt i Firefox som jag har på andra datorn?

hm, ja det ser ut så för jag provade öppna med Explorer och där kan jag hitta egenskaper och bildens adress..

nya bildvisningen är i Explorer också men där finns det fler val när man högerklickar!

Ah, det är en ny sorts lightbox-splashscreen-visning av foton som inte funkar. Nu är jag med :)
Uppdatera sidan (F5), så bör den gamla albumvisningen dyka upp :)

Senast ändrad:

Fan va du är smart! :bow:

Har firefox, och kan via högerklickande komma in på egenskaper och där kopiera bildens adress.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
1 327
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 164
Senast: Cattis_E
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: Crossline
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 494
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka