Två hundar

Jag har två små hundar, chinese crested, och dom leker inne flera gånger varje dag men det är bara roligt att se dom tillsammans eftersom gammelhunden livas upp och ofta tar initiativ till lek inne men inte ute alls. Oftast är det brottning eller att dom leker med en leksak tillsammans och sen inkluderas en del hopp och spring i soffan också, lite tokfnatt. Det har aldrig varit några problem utan jag är glad att dom har varandra och har roligt. Det är mest i samband med att vi varit ute som dom leker eller när jag varit borta och kommer hem. Dom har båda off-knappar och ligger gärna i soffan med mig och myser större delen av tiden. Förstår dock verkligen att det är annorlunda med större hundar, jag bor litet men hundarna får plats att leka och busa iaf. utan någon större ödeläggelse av lägenheten men jag förstår att om en eller flera stora hundar leker som mina små så skulle det bli problematiskt.
 
Jag har två små hundar, chinese crested, och dom leker inne flera gånger varje dag men det är bara roligt att se dom tillsammans eftersom gammelhunden livas upp och ofta tar initiativ till lek inne men inte ute alls. Oftast är det brottning eller att dom leker med en leksak tillsammans och sen inkluderas en del hopp och spring i soffan också, lite tokfnatt. Det har aldrig varit några problem utan jag är glad att dom har varandra och har roligt. Det är mest i samband med att vi varit ute som dom leker eller när jag varit borta och kommer hem. Dom har båda off-knappar och ligger gärna i soffan med mig och myser större delen av tiden. Förstår dock verkligen att det är annorlunda med större hundar, jag bor litet men hundarna får plats att leka och busa iaf. utan någon större ödeläggelse av lägenheten men jag förstår att om en eller flera stora hundar leker som mina små så skulle det bli problematiskt.
Mina får leka inomhus - även dom är små och det stör inte mig. Dom leker aldrig med varandra ute (mer än ibland lite i trädgården sommartid). Det är heller inte så ofta att saker flyger omkring :D
 
Mina får leka inomhus - även dom är små och det stör inte mig. Dom leker aldrig med varandra ute (mer än ibland lite i trädgården sommartid). Det är heller inte så ofta att saker flyger omkring :D

Lillen leker med andra hundar ute ibland och försöker få igång mormor och morfars jack russel. Han hänger på ibland men blir helt slut för att det inte går att hänga med i lillens tempo och uthållighet. Min äldre hund orkar minst lika mycket inne, där är han som en valp igen :D Deras lek är en glädjekälla för mig, man kan inte låta bli att skratta eller le när man ser dom, det är så härligt och roligt när dom leker.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 568
Senast: alicegard
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 667
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Börjar med en varning för långt inlägg, behöver dels råd och dels skriva av mig lite och Buke är ju klokt, det vet man ju. Jag och min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 238
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 024
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp