Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Tvätt av vita schabrak

Sparvoga

Trådstartare
Jo, det står 40grader, men dom blir ju aldrig riktig ren :confused:. Eller har ni några andra bra tips?? Diskmedel brukar ju fungera bra att gnida in på fläckarn

Myyycket vittvättmedel ;)
Nejmen, vita schabrak kan ju vara riktigt luriga att få helt rena. :crazy: Så jag vet inte riktigt. Prova 50 grader då?

H

Happy

Hej! Vi har klubb-schabrak dressyr i Mia´s. Vi tvättar alltid i 60 grader!! Tror väl inte att materialet ändras sen vi köpte dom, men är ju inte hundra.. Om det är t.ex 100% bomull, går det bra att tvätta på 60! Annars använder jag "Galltvål" som fläckborttagning, funkar bra! :)

50 grader kan du ta utan problem.. det går att köpa blektvättmedel på Granngården (tror jag) som bleker fläckar helt okej o är miljövänligt! Fick en hink av mamma! :rofl: Galltvål som nämdes innan är oxå super!

E

Egonson

Jag har ett Mias RS, det brukar vi tvätta i 40 grader.
Tvättade ett annat i 60,det blev aldeles "knorvligt" och böjt i kanterna. Det drog liksom ihop sig.
Testa fläckborttagnigns medel :idea:

P

Pellis

Jag kör mina vita schabrak och lindor i 60 grader. är de väldigt smutsiga tar jag i lite klorin också!
Funkar för mig :bump:

Har schabrak av varierande märken även Mias

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6494 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en del nya glansiga schabrak tex ES och PS. Men hur gör ni för att få dom rena? Jag tvättar i våran vanliga hushållsmaskin...
Svar
14
· Visningar
2 051
Hästmänniskan Alltså inatt fick jag ett underligt svar på min FB annons ang ett rosa, lite äldre PS schabrak med lindor. Schabraket är sålt och...
2
Svar
24
· Visningar
2 590
Hemmet Den här fd vita handduken är nytvättad. Använd som duschhandduk 3-4gånger. Någon som kan förklara för mej varför den är smutsigare när...
2
Svar
31
· Visningar
2 081
Hästvård Förra veckan var veterinär ute och misstänkte starkt att nya ponnyns utslag var ringorm. 😫 😫 Imaverol var det någon licens på och...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 317

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukstråden 2021
  • Kattbilder #6

Hästrelaterat

• Födda 2017 del 3
  • Föl 2021